katja1 skrev 2013-01-16 09:41:57 följande:
Hej!
Jag studerar till barnmorska och skriver en uppsats (forskningsanalys) om förlossningsrädsla. Jag skulle gärna höra berättelser från er som varit/är rädda eller oroliga inför förlossning.
Hur kändes det att stå mellan valen vaginal förlossning och kejsarsnitt?
Vad funderade du på i det skedet?
Hur blev det sen - vaginalt eller kejsarsnitt? Hur upplevde du det? Vad gjorde att det blev så?
Skriv gärna annat också men det är några saker jag funderar över. Var det något du själv funderade på att du skulle velat läsa mer om men inte hittade?
Väldigt tacksam för svar, med din medverkan kan du hjälpa till att förbättra mödra- och förlossningsvården!
Första förlossningen var jag inte rädd och var dessutom nyfiken på att föda och jag minns fortfarande denna förlossning som mkt positiv.
Denna förlossning tog 2,5 timmar första barnet.
Min andra förlossning gav rädslan till fler förlossningar.
jag blev dålig innan det var dags att föda och en dr sa att vi avbryter graviditeten 37 fulla veckor pga smärta och ångest ( och andra saker jag inte lämnar ut här) dock inget kroppsligt för mig elr fostret.
Kom för planering utav detta och fick träffa en annan dr som vägrade sätta igång mig då han menade att jag jag skulkle ha en förlossning på flera dagar vid igångsättning. 38 fulla veckor började jag blöda igen....blödde hela graviditeten och mkt felet hittades aldrig under graviditeten.
kommer in på fl för att kolla detta får små värkar inne på fl hade inga innan.
bm vill att jag åker hem min man vägrade ta med mig hem.
blir placerad på vad det hette då bblätt utan personal.
jag lades i ett bad då jag sa att det trycker neråt och värkarna gör svin ont. dom var aldrig regelbundna. jag hade 2.5 cm på tappen kvar och knappt öppet 1.5 cm
dett hette att jag var rädd
låg i badet i ca 50 minuter sen fick min man som trodde på bm att jag bara var rädd att ringa från sin mobil på personal.