• Anonym

1 år och ingenting

Försökt nu i 1 år med att bli med barn..

Men det funkar inte. Inte ens ett tillstymmelse till plus på stickorna.
    Här på sidan läser man var och annan minut om de som blir gravida men inte vet om de vill behålla barnet eller om unga personer som själva är barn som väntar barn.

Frustrationen är hög.. Varför kan inte jag lyckas bli med barn?
    Jag vill så mycket, men det blir inget av det..
    Vänner väntar barn och jag vill så gärna att nästa gång ska vara min tur..

Behövde nog bara få skriva av mig lite.. 

• Svar på tråden 1 år och ingenting
  • GullpuckotMe

Ibland tar det lite tid helt enkelt, för oss tog det 2 1/2 år innan vi blev gravida. Jag vet hur jobbigt och frustrerande det är

• Anonym
    GullpuckotMe skrev 2013-01-15 21:32:38 följande:
    Ibland tar det lite tid helt enkelt, för oss tog det 2 1/2 år innan vi blev gravida. Jag vet hur jobbigt och frustrerande det är
    Ja, i skolan fick man höra att har man sex utan kondom blir man gravid direkt.. I verkliga livet är det helt annorlunda.
    Syrran hade 1,5 år på sig innan hon blev gravid..

Men jag hoppas snart att det är vår tur. Både jag och sambon blir lite frustrerade och ledsna när mensen kommer hela tiden. 
  • Anonym (värre)

Ännu värre är att bli gravid några gånger om året och förlora barnet varje gång...

• Anonym
    Anonym (värre) skrev 2013-01-15 23:23:18 följande:
    Ännu värre är att bli gravid några gånger om året och förlora barnet varje gång...
    Idiotiskt att jämföra sorg på det viset.
  • Pimpinellan

Ett är räknas ju fortfarande som normalt även om det börjar kännas lite lång tid. Beroende på gränsen i ert landsting kan ni söka hjälp nu eller efter 2 år eller gå privat för utredning. Behöver inte vara nåt fel alls,kanske "bara" tar lite tid. Lycka till!

• Anonym (värre)

Men jämför inte då! Jag har inte gjort det, det var du som började prata om att jämföra...

• Anonym
    Anonym (värre) skrev 2013-01-27 09:48:27 följande:
    Men jämför inte då! Jag har inte gjort det, det var du som började prata om att jämföra...
    Men skriver man att något är värre än det andra så jämför man ju?
  • Anonym (värre)
    Anonym skrev 2013-01-27 09:50:07 följande:
    Men skriver man att något är värre än det andra så jämför man ju?
    Jag jämförde dock inte sorg.
Svar på tråden 1 år och ingenting