Dulcinea skrev 2013-01-17 14:22:32 följande:
Hej TS och Insanejane77,
Insanejane din historia låter väldigt lik min...förlorade vår dotter i vecka 42 av min första grav och fick nästa grav ett missfall i vecka 11 (som stannat upp redan i vecka 8).
Precis som du och din man har vi ett barnrum som står tomt hemma nu och som bara väntade på vår lilla älskade dotter. Sakerna står på min mammas vind och bara väntar på att användas... Min man har också barn sen tidigare och de bor hos oss men jag känner som du, vill ju ha egna som man får uppfostra från början. Och så lever man med sorgen efter sitt barn...
Väntar och väntar jag också på att bli gravid igen... Hoppas det blir snart för oss alla! Vi kan väl hålla varandra uppdaterade? =)
Kram
Jag beklagar innerligt er förlust och det är för jävligt att fler än jag ska behöva ha det så här

Man kan verkligen säga att vår historia låter väldigt lika varandra ja, minst sagt!
Jag använder ju det tomma rummet (ja det hette länge Iris rum, men det blir för jobbigt att ens tänka på) till att hänga tvätt och ställa undan diverse bråte som jag inte orkar stuva in på sin rätta plats. Men varje gång jag går förbi där så ser jag min bild i huvudet hur jag hade börjat göra i ordning där med saker och vilka tapeter jag hade planerat osv. Ser framför mig hur jag byter blöja och blåser på hennes runda lilla mage och hon skrattar. Det ekar som ett minne i mig fast det aldrig ens har hänt. Det är tungt!
Som tur är så hade vi inte hunnit tapetsera ännu eller köpa mer möbler än skötbord och säng. Fast ny barnvagn och babyskydd hade vi precis hämtat ut och det stod här hemma. Som tur är fick vi lämna tillbaka sakerna. Jag skulle få ta ut henne med KS i v 38 och tänkte att två veckor innan dess ska man väl ändå kunna börja handla och känna sig säker. Ändå hade jag avhållit mig från att köpa för mycket kläder och sånt.
Hur var det för er? Hade ni köpt allt?
Men man var så REDO mot slutet av graviditeten där att ta emot sitt barn! Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att något kunde gå fel efter kub och efter RUL. Eller jo, men inte att utgången skulle bli döden. Man tror så mycket på sjukvården idag och tänker att sånt där händer väl inte nu för tiden med dagens teknik. Så fel man hade

Vad hände med er flicka? Vet dom varför det blev så här?
Idag började mensen, inget den här gången heller. Vi får fortsätta kämpa! Hoppas och håller tummarna för oss allihop