Vår dotter har använt (använder?) droger!!!!!
Vill bara varna andra föräldrar!
Vi upptäckte för en vecka sedan att vår 15 åriga dotter använder cannabis och spice. Hon har troligen använt dessa sedan 3-4 månader tillbaka då och då.
Hon var en duktig elev i skolan och begåvad, hade hyfsade betyg men något hände förra terminen och skolan gick spikrakt åt helvete. Hon slutade bry sig om någon annan en sig själv, började mer och mer skita i vad vi sa till henne, kunde säga sådana konstiga saker som man bara undrade vad hon fått det ifrån. m.m.
I efterhand så fanns alla symptom där men vi förnekade de och tänkte att hon blivit en obstinat tonåring. Tyvärr hade vi fel!
Vi kände på oss att något var fel tillslut och gick in och läste hennes facebook. sms mail m.m. och där framkom att hon ljugit för oss, tagit pengar av oss, stulit alkohol, använt cannabis och spice, sålt grejer som hon fått m.m. bara för att ha råd med detta. Alla hennes pengar, både månadspeng (1050kr) och födelsedagspengar, julpengar m.m. gått till cigg, droger och alkohol.
Jag vet att förespråkare för droger kommer käfta emot här nu, men ni kan dra åt helvete, för konsekvenserna av hennes droganvändande är förödande om det inte bryts nu.
Vi har kopplat in socialen, missbruksenhet, skola, kurator, jag har kontaktat alla föräldrar vars ungdomar som också använder droger som framkommit via facebook, sms m.m. och alla är tacksamma.
Allt förtroendende för vår dotter är borta, hon har sagt upp sina rättigheter till mycket! Drogtester kommer förekomma under en lång tid framöver, hon får inte vara ute längre en till 22 på kvällarna längre, vardag som helg. m.m skolan har stenkoll på henne och ringer om hon inte är där, m.m.
Jag kan skriva hur mycket som helst. Vi har tagit emot all hjälp vi får, och inte dolt något, utan kontaktat alla som på något sätt kan hjälpa oss.