Amning på köpcenter, fik m.m.
Var på a6 här i Jönköping idag och när jag satt inne vid provhytterna på H&M för att vänta på min syster som provade kläder satte sig en mamma där och började amma sitt barn. Jag blev inte förvånad för jag har sett det innan. Men jag är av den åsikten att amma gör man inte på offentliga platser som köpcenter eller fik. Behöver inte bebisen lugn och ro när den ska äta?
Jag bryr mig inte om att jag kan visa brösten, det är inte där skon klämmer. Jag anser att man får avstå från att gå och fika eller shoppa om man ska amma sitt barn. Jag kommer inte göra det iallafall. Behöver jag något akut och inte kan lämna till någon barnvakt under tiden så får det bli bröstmjölk på flaska i värsta fall. Förhoppningsvis kommer jag kunna lämna bebisen hemma med pappan (om han är ledig) eller till annan barnvakt och då lämna bröstmjölk på flaska om den blir hungrig.
Kan säga att jag har inget emot amning på typ vårdcentral för oftast MÅSTE man ju dit av olika anledningar, är bara emot amning på sådana ställen som man inte måste gå till.
Hur tänker ni runt amning offentligt?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-10 21:14
Trodde aldrig att detta ämne var så känsligt? Jag var intresserad av folks åsikter i frågan men som jag sett i andra trådar där tydligen ämnet varit "känsligt" så är det påhopp om att man är dum i huvudet, ej fullt frisk och liknande.
Folk gör ju naturligtvis som dom vill men detta är MIN åsikt. Är det då fel för att den inte är lik er? Herregud....