• skrootan

ge ersättning till vardags

Jag helammade vår son, nu 3år, men när vi får nästa kommer vi att komplettera med ersättning så att brösten o jag får en stunds vila emellanåt. Jag föreställer mig att vi ger lite ersättning 2-4 ggr om dygnet med sked eller kopp under första veckan, och senare med flaska.

Därför undrar jag hur ni gör som extramatar som komplement eller  fullt. Vilka "verktyg/produkter" använder ni, vilka märken, vilka saker kan ni inte vara utan och vilka saker underlättar vardagen med pulver, vatten, uppmätning, uppvärmning mm? Vad behöver jag tänka på??

Jag tänker att jag behöver en/flera matningskopp med lock o gradering även för små mängder, finns det eller behöver vi mäta upp med separata mått, och var hittar jag bra såna?? Hur gjorde ni med matningen första dagarna. ni som gav ersättning?

Förvaring och uppmätning av ersättning? Hur gör ni och vilka produkter funkar bra?

Hur värmer man bäst/snabbast ersättningen när man vill ha den, främst i början när man bara använder kanske 10 -30ml, men även sen med flaska?? ( man vill ju inte få det för varmt eller för kallt när man känner sig stressad o vill ha det fort)

Jag är väldigt tacksam för alla erfarenheter ni vill dela med er av! Och jag vill gärna veta vilka exakta produkter ni föredrar eftersom det finns såå många varianter på marknaden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-07 09:46
    Tilläggskommentar: Det är den nya bebisen i magen som jag vill kunna ge ersättning till när den kommer :) och då vara förberedd med erfarenheter, grejer o goda råd!

• Svar på tråden ge ersättning till vardags
  • purple box

3 år? Eller menar du 3 dagar eller månader?

I så fall är det nog enklast att först göra i ordning allt och ställa i kylen (håller ca 1 dygn) och sedan värma eftersom man behöver det. Jag brukar koka vatten och ha i kylen för att sedan värma. Har nan1 och använder dr brownflaska.

Svar på tråden ge ersättning till vardags