• anna021

problem med läckande nattblöjor

Varat barn har ett problem det är att hens natt blöjor inte håller tätt en hel natt.
    Hen är 2år vi har testat Pampers Liber Lidel Coop Willys Icas ingen fungerar vi har även testat att gå upp en storlek utan resultat.

Prata med mamma idag om det och när jag var liten så fans det så man kunde köpa extra ilägg till blöjorna för natten.
    Men kolla på ica idag men såg inga.

Nån som vet om det går att få tag på nånstan om i så fall vart?

Eller har ni nån annan bra lösning?           

• Svar på tråden problem med läckande nattblöjor
  • Annelie 76

Jag har en son som är storkissare. Vi hade problem med läckage några nätter strax efter vi bytt till större storlek. Bytte just för att den förra, som fortfarande passar, inte räckte till på natten. Efter lite funderande kom jag på att jag satt blöjorna för långt bak så det helt enkelt var för lite blöja fram där kisset kom. Med lite justerande så det mesta av blöjan är framåt istället för bakåt slipper vi läckage. Vi använder Änglamarks blöjor.

• anna021

Vi har testat både byx o tape blöjor.

• Natulcien

Kanske se över vätskeintaget..? Många barn dricker ju en massa välling på kvällen, och vissa även på natten, och då är det ju klart att det genererar en massa kiss. Så det borde väl vara en första åtgärd, kanske?

• snappi81

Pröva att sätt blöjan bakåfram, det gjorde vi ett tag när inga storlekar el märken verkade hålla tätt. Funkade kanon! vi upptäckte efter ett tag att vi behövde gå ner en storlek för att blöjan skulle hålla kvar kisset inne i den istället för att rinna ut.

• Kodia

När vi hade det problemet med vår son satte vi blöjan lite högre fram än bak, ett par centimeter. Sedan hade jag missat en viktig sak, och det är att man ska se till att pojkars snopp pekar neråt när man sätter på blöjan... På dagen rättar det väl till sig automatiskt, men inte på natten... *oops*

• anna021
    snappi81 skrev 2013-01-06 20:44:20 följande:
    Pröva att sätt blöjan bakåfram, det gjorde vi ett tag när inga storlekar el märken verkade hålla tätt. Funkade kanon! vi upptäckte efter ett tag att vi behövde gå ner en storlek för att blöjan skulle hålla kvar kisset inne i den istället för att rinna ut.

Tesade i natt utan resultat
  • cosinus

Om hen är utrustad med snopp så fundera på om det är så att den pekar uppåt i blöjan för då är det nästan inget som hjälper.

Min ena son hade en förmåga att stoppa ner handen i blöjan på natten och styra om snoppen och då var det kört. Vi fick köra helkroppspyjamas så att han inte skulle kunna stoppa ner handen i sömnen tills han slutade med nattblöjor kring 5 års ålder.

Det kan också funka att sätta kalsonger eller trosor utanpå blöjan för att hjälpa till att hålla tätt uppåt. Kan funka om barnet sover på magen och liksom drar in knäna under magen för då blir det nerförslut mot naveln och kisset rinner ut där. Extra tryck från kalsong/troslinningen kan hjälpa.

• ToK

Vi bytte ibland blöja mitt i natten, när vi själva la oss. Blöja på för natten vid 19-tiden och sen bytte vi den 23-00 när vi själva la oss för natten.

• Kramizzar

Haft samma problem med sonen tills vi köpte pampers baby dry (reklam blöjan). Håller torrt hela natten :) Vissa nätter byter vi endast för att sonen vaknar och kommer till oss. Är 2 år. Rekomenderas att provas.

Svar på tråden problem med läckande nattblöjor