• Bollhav

Hur många skor köpte du till dig själv förra året?

Är du en skofantast eller köper du bara när du slitit ut ett par?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-05 18:35
    Följdfråga: Hur många skor rensade du ut från garderoben?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många skor köpte du till dig själv förra året?
  • Wimsey

Tre tror jag. Jag är alldeles för dålig på att slänga skor som egentligen är utslitna men är så bra om man "bara ska .." (sätt in valfritt snabbärende) så jag har en massa skor men ganska få jag visar mig offentligt i.

gammal detektiv i ny förpackning
  • Bollhav
    Ekis skrev 2013-01-06 04:45:12 följande:
    2st. Egentligen 3 men då det ena paret gick sönder efter att ha använts två ggr (jag gjorde inget ovanligt med dem) så utnyttjade jag öppet köp (för första gången nästan).

Ett par vinterkängor och ett par vanliga uteskor. 
    Fast då blev det väl en reklamation och inte öppet köp?
  • Pimpinellan

1 par tror jag. Köper ytterst sällan skor,blir väl i snitt ett par per år. Går i dem tills de faller isär! När de inte går ha ute används de i trädgården.

• Ekis
    Bollhav skrev 2013-01-06 11:33:07 följande:
    Fast då blev det väl en reklamation och inte öppet köp?
    Så heter det nog egentligen ja.
    Skrev mitt i natten så lite svårt att skilja sådana komplicerade termer åt. 
  • Heisan

Inga skor införskaffades under 2012.

När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • läkarstudent

Ingen aning, 30 kanske? I år är jag i alla fall uppe i 8. Jag gillar skor

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • Momat

Jag köpte ett par vinterstövlar och ett par finsandaler på sommaren.

• Wimsey

Just det ja, jag köpte sandaler också! Fyra par tre skor som var bra och ett par som bara var slöseri med pengar.

gammal detektiv i ny förpackning
  • Bollhav
    läkarstudent skrev 2013-01-06 15:02:39 följande:
    Ingen aning, 30 kanske? I år är jag i alla fall uppe i 8. Jag gillar skor
    Wow. Snabbt jobbat. Bara den sjätte i dag ju. Själv har jag köpt två par

• Flaminia

Tre vad jag kan komma ihåg. Jag är ganska kräsen när det gäller skor och köper därför inte nya så ofta.

• Annsiss

Hur har man plats och hinner använda?
    Köpte fyra par, ett par sommar tyg skor, ett åar espandrillos, ett par gummistövlar, och ett par walkingskor. Jag använder mina tills de går sönder men brukar köpa skor av god kvalitet som tål att repareras ett par gånger

• elyse

Tio par kanske. Jag köper mycket begagnat (andras felköp oftast eftersom det kan vara skadligt att använda andras ingådda skor), men i december köpte jag tre par på Skopunkten och sedan fem par på rea så då blev det en hel hög skor under en kort period. Jag har nyligen skänkt 6-7 par skor som jag inte använder till Myrorna. Jag brukar ha som princip att städa ut något motsvarande när jag köper något nytt.  

• Anna Collovin

Blev inte mer än 8 par förra året svårt men just nu går jag och väntar på dessa ska bli spännande att se om det går att gå i dem haha mmen snygga är dem som tusan.
  • Grande Rock

Köpte tre par träskor, behövde bara ett par men när jag väl hittade i storlek 50 passade jag på att bunkra.

Svar på tråden Hur många skor köpte du till dig själv förra året?