• Mamtilda

Brio Happy vs Kronan Duo

Har funderingar kring barnvagn och vilka som är bäst. De jag fastnat för är Kronan Duo och Brio Happy.
    Mina krav på barnvagnen är att det ska vara knäleds-styre, lufthjul och  helst (inget måste) hårdlift.

Vilken tycker ni är bäst?    (strunta i utseende för det kommer anpassas efter barnet och våran smak)

http://www.babyshop.se/happy-textile-prambody-black-superior/p/50498

http://www.kronan.com/sv/barnvagn/duovagn-rod-2013

Rösta, och kom mer än gärna med kommentarer, tips och egna förslag!  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brio Happy vs Kronan Duo
  • Lufsan

Vi köpte en Happy. Nu har inte våran bebis kommit än men jag är mycket nöjd med den. Den är lätt men ändå stabil. Ser många här inne i stan som har släpat sina vagnar med små hjul fram genom all snö och modd och det ser verkligen inte kul ut. 

Men har hört att Kronan ska vara en väldigt tung vagn. Men det kanske inte stämmer?  

En dag i sänder.
  • Mamtilda

Ja, en sån vill jag inte ha, det ska vara fyra lika stora hjul som på vagnarna i länkarna. Ok, det låetr bra, jag vet inte har ingen som helst aning om vilken som är bäst, men är väldigt fäst vid happyn, mkt också för färgerna, haha. Men den ser himla smidig ut, trots storleken.
    Ja, en tung vagn vill jag inte ha.... :S 

• Annsiss

Vi är helnöjda med vår kronan ligg delen var stor och praktisk och sittdelen bra och används fortfarande till vår 2.5 åring. Den är tung, vet inte vad andra vagnar väger men den behöver sällan lyftas så det är inte ett problem

• TvåTrollungar

Happy röstar jag på efter 13 vagnar ;) kronan känns mer epig ut men är tung och happy är helt perfekt

• hannis

Happy valde vi. Den känns smidigare, lättare och snyggare. Dessutom gillar jag gunget som vara Brio har.

• annox

Vi har Happy och den är underbar! Jag var också inne på kronan tidigare, jag tyckte dock att den kändes låg jämfört med happyn. Men kronan står fortf på andra plats för mig!

• Sazza01

Vi köpte en Kronan Duo, har ju inte fått bebis än så kan inte svara på hur den är rent praktiskt. Men upplever den inte som tung. Tror det är ganska likvärdiga vagnar men denna föll oss bättre i smaken :)

• Mamtilda

Tycker Happyn är väldigt fin, jag vill ja ha den där bra fjädringen, men å andra sidan så ser kronan väldigt stilren och rejäl ut.

• Annsiss

Den är rejäl har hållt utmärkt i 2.5 år inget har gått sönder, den tål tuffa tag och varukorgen och solskärmen är super

Svar på tråden Brio Happy vs Kronan Duo