• OnlyOne

Positioner vid amning. HJÄLP!

Jag har en son på tre veckor och vi har ännu inte hittat en bra amningsposition som fungerar. Jag har ganska stora och tunga bröst med ganska lågt sittande bröstvårtor. Har ni några tips på bra positioner? Det är så frustrerande att inte kunna amma bekvämt plus att bröstvårtorna tar stryk.

Har varit hos amningsmottagningen på sjukhuset men det hjälpte inte så mycket.

• Svar på tråden Positioner vid amning. HJÄLP!
  • castafiore

Har du provat att liggamma?

• OnlyOne
    castafiore skrev 2013-01-01 20:49:22 följande:
    Har du provat att liggamma?

Har provat men har inte fått till det ändå. Kommer fortsätta jobba med den då den verkar vara skön att behärska under sena nätter.
  • Ellikapellika

Liggamningen har tagit 4-5 veckor att få till här så fortsätt försöka.

En ihoprulla tvättlapp/trasa uner bröstet tycker jag har hjälpt mina barn att få bättre tag.

• Dina08

Do bröst. Jag fick tips av Amningshjälpen att sitta rakt på en pinnstol, lägga barnet horisontellt, vänt mot mig, pressa barnet mot mig och klämma in bröstvårtan och däromkring i barnets mun. Så hålla stadigt tätt intill. Det funkade.

• Jojo86

Jag har också stora bröst med låga bröstvårtor. Det som funkar bäst för mig och min 8-veckors är att jag sitter ordentligt upprätt med en kudde i knät som han ligger horisontellt på. Då kan jag stötta upp bröstet med en hand och ha den andra fri att antingen ge extra stöd till sonen eller passa på att äta lite :).

Liggamning är jag inte så förtjust i men det funkar bäst om jag ligger lite bakåtlutad med det övre axelpartiet.

Svar på tråden Positioner vid amning. HJÄLP!