• Apeiros Sitara

Vilken handväska är snyggast?

Är någon av dessa handväskor snygga? 
    Jag har ingen koll på vad som är snyggt... Nr. 1 är mörkblå. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken handväska är snyggast?
  • Ordis

Inte min smak. De såg billiga ut allihopa, som dåligt gjorda konstläderväskor.

Stava rätt är jävligt överskattat, de flesta läser i ordbilder i alla fall och förstår således vad där står.
  • elyse

Nummer fem. Tycker att det ser jättekonstigt ut med handtag på en väska med axelrem. 

• Elaifiknow
    Apeiros Sitara skrev 2012-12-30 19:31:49 följande:
    Men kan någon svara på det här med storlek? 

Jag funderar på att köpa tvåan eller sexan.. Jag tror att jag har bestämt mig. 
    Men det står att de är lika "stora" vad gäller mått. Stämmer det? Tvåan ser ju mycket rymligare ut... 

Fundera över vad du behöver. Är du en sådan som vill släpa med dig hela bohaget då du ska ut? Ja, då behöver du kanske en större väska - och en väska som är bekväm att bära.

Är du en sån som klarar dig med nycklar, mobil, plånbok? Ja, då kanske det är mer praktiskt med en mindre väska.

Min personliga erfarenhet: Ju större väska, ju tyngre, ju mer krafs som hamnar i som jag egentligen inte behöver... Så fundera över hur stor väska du verkligen behöver.
  • Apeiros Sitara
    elyse skrev 2012-12-30 19:58:52 följande:
    Nummer fem. Tycker att det ser jättekonstigt ut med handtag på en väska med axelrem. 
    Axelremmarna går att ta av. Jag tror att jag kommer använda utan
  • elyse
    Apeiros Sitara skrev 2012-12-30 20:16:49 följande:
    Axelremmarna går att ta av. Jag tror att jag kommer använda utan
    Jaha. För mig är det tvärtom - jag har väska med axelrem för att kunna ha händerna fria. 
  • anyXX

Jag tycker alla är helt ok, men de två sista skulle jag säga passar mer till fin/fest medan de fyra första passar till vardags.

flicka 2008 & pojke 2010
  • Apeiros Sitara
    elyse skrev 2012-12-30 20:25:36 följande:
    Jaha. För mig är det tvärtom - jag har väska med axelrem för att kunna ha händerna fria. 
    Jaha. Jag har ju aldrig använt handväska så jag vet inte, men jag går oftast runt med plastkassar istället. Och det har jag inte upplevt störande, bara tänkt att då kanske det är dags att skaffa en väska eftersom jag går runt med påsar.. Inte snyggt och väldigt opraktiskt.

Om jag tycker det blir opraktiskt att hålla i handväskan så får jag väl sätta på axelremmen och vila mina nypor :) Men jag vet inte, jag har inte bestämt mig än :)
  • maaammaaa

Ingen, men den blåa hade passat till jeans. En vinröd puma bag hade jag gärna köpt.

• Trust me

Röstade på trean men ser att jag inte har rätta handväskblicken

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Ordis
    Trust me skrev 2012-12-30 20:54:53 följande:
    Röstade på trean men ser att jag inte har rätta handväskblicken
    Jo då, hade jag blivit tvungen att välja hade jag valt den. Det är inte något fel på modellen utan materialet och "finnishen". I svart läder med några vita detaljer hade den blivit fräck. Eller i brunt krokodilskinn. Men som den är nu ser den "död ut", alldeles för lite liv, för perfekt.
    Stava rätt är jävligt överskattat, de flesta läser i ordbilder i alla fall och förstår således vad där står.
  • mrsStatham

Jag saknar ett alternativ: Nej

Bara två saker är oändliga
Svar på tråden Vilken handväska är snyggast?