• Anonym (ts)

Gravida! Masserar din partner dina fötter om du ber honom/henne?

Jag och sambon pratade om en grej igår kväll och jag måste kolla med er.

Jag är gravid i v35 och min sambo har masserat mina fötter EN gång under hela graviditeten.
    Bad honom igår då jag hade städat och stått upp mycket under dagen och var mycket trött.

Men nej, han var ju såå trött.

"Tror du att alla andras partners gör det hela tiden eller?" fick jag till svar sen.
    "Ööh ja det kan man ju hoppas när man är gravid och ber om det" tyckte jag.

Och nu frågar jag er.
    Är era partners hjälpsamma med just massage av fötterna?
    Och tycker ni att partnern "borde" ställa upp med en lite massage ibland? 

• Svar på tråden Gravida! Masserar din partner dina fötter om du ber honom/henne?
  • Lufsan

Ja, han masserar mig även om jag inte ber om det. Om jag ligger i soffan och han kommer och sätter sig så börjar han massera automatiskt. 

En dag i sänder.
  • Lufsan
    fesun skrev 2012-12-30 15:30:07 följande:
    Om någon av oss har ont så erbjuder sig den andra att ge massage, gravid eller inte. Jag får ryggmassage nästan varje dag, och maken smörjer å masserar mina fötter vid behov eftersom jag inte riktigt når pga magen och foglossning.
    håller med dig. Här hemma masserar vi varann och visar omtanke om varandra oavsett. 
    En dag i sänder.
  • Bubblan1984

Japp :) om jag ner honom så masserar han mina fötter men det gör han alltid! Kanske för att jag gör samma sak för honom, vill han bli kliad på ryggen eller masserad eller nåt annat så är det klart att jag gör det för honom :)

*Bulan beräknad till 20 februari 2013*
  • Johans Pillerill

Med första barnet masserade han varje dag! Den här gången har det hänt ett fåtal gånger under hela graviditeten... Är i vecka 38. Han är inte alls lika brydd nu som sist tyvärr, för det är denna gång jag har mycket ont i kroppen.

• Minion

Oh ja! Med yngsta barnet som föddes i somras hade han äntligen blivit redo för barn och var som en helt annan man under graviditeten, så han masserade mig vart det än behövdes och passade upp på mig! Solig

Med de andra tre barnen så var han mest en barnrumpa fortfarande och gjorde knappt något för att avlasta för mig :-/

Sjalbärande vandrande snutt? Yes box!
  • Anonym

jag säger bara HERREGUD till alla inlägg här.

• Anonym

Ja flera ggr om dagen får jag massage på fötter rygg och varje kväll när sonen somnat duschar vi tsm och då masserar han min rygg. Även hårbottnen:). När vi lägger oss kliar han på min rygg till jag somnat. E i vecka 38 snart.

• Anonym (ts)
    Anonym skrev 2012-12-30 17:42:27 följande:
    Ja flera ggr om dagen får jag massage på fötter rygg och varje kväll när sonen somnat duschar vi tsm och då masserar han min rygg. Även hårbottnen:). När vi lägger oss kliar han på min rygg till jag somnat. E i vecka 38 snart.
    LYX! Skål
  • Anonym (Polly)

jag är sjukt kittlig och skulle dö om sambon rört fötterna, men axlar och ryggslut masserade han varje kväll.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-12-30 16:30:44 följande:
    jag säger bara HERREGUD till alla inlägg här.
    ?
  • fläta

Ja, det gjorde han. Precis som jag gjorde det och andra saker för/åt honom som han njöt av. För mig var det viktigt att måna om honom också. Mina hormoner fungerade dessutom som någon sorts extremt kärlekselixir. Jag var så kär i honom under graviditeterna att jag ibland började gråta bara av att se på honom. minns en gång när han kom promenerande mot bilen efter ett arbetspass och jag överfölls av en kärlek så stark att jag tappade andan. Sedan började jag fontängråta och yla varvid han öppnar dörren och tror att något hemskt har hänt, jag gråtskriker:

"Herregud, vad jag älskar dig, vi måste skaffa en cabriolet för att härbärgera all den här kääääärleeeeeken!" 

• niagara

Ha ha! Ja, i skrivandes stund faktiskt.. Och varje kväll i soffan. Har samlat på mig sjukt mkt vatten så det är vara såååå skönt!

• Almina

Han brukar erbjuda sig att massera mina fötter, rygg eller vad jag vill. Det gjorde han även innan jag blev gravid, men nu minst en gång per dag. Och om jag ber om massage får jag det! Jag masserar iofs honom också om han vill, men det är betydligt mer sällan han ber om det...

BF April 2013 - isse.blogg.se
  • jenny7906

Absolut! Jag är i v 36 nu och min sambo har masserat mina fötter nästan varje kväll, oftast utan att jag ber om det :) I sängen brukar han klia mig på ryggen tills jag somnar. Jag gör självklart detsamma tillbaka när han ber om det. Han resonerar som så att det är tjejen som drar det tyngsta lasset i en graviditet och är därför värd detta. Jag har inte haft en jättejobbig graviditet hittills och är ingen person som gnäller i onödan. Har just nu bara svårt att sätta på mig skorna själv, har svårt att andas, går o kissar var tredje timme dygnet runt... Så klart killen ska ställa upp och "passa" upp lite.

• Lussekatten

Nope. Ingen fotmassage här. Känner att jag knappt vågar be om det eftersom han sedan flera år tillbaka är negativt inställd till det.

Med första barnet blev det ingen annan massage än under förlossningen. Nu däremot (andra graviditeten) verkar han ha veknat en aning för han har börjat ge lite massage av axlarna. Men det är nog mest för att han märker på mig att jag har svårt att bära vår dotter som är väldigt mammig just nu och att jag är enormt stel i axlarna.

• Zaro

Min sambo masserar mig både självmant och när jag ber om det, nu är det ju inte jämt men det är skönt när det blir av. Fötterna skulle jag dock inte be om eftersom min sambo inte gillar fötter och det kan jag förstå.

Svar på tråden Gravida! Masserar din partner dina fötter om du ber honom/henne?