Gav ersättning igår kväll :)
Min son är 2 mån och jag helammar. Det enda problemet vi har är att han inte kan somna på kvällarna! På dagen går det bra, men på kvällen när mjölken blir tunnare blir han kinkig, övertrött och vill bara tutta på mej utan att kunna somna. När han väl somnar (kan ta 4 timmar av "nattning") sover han max en timma. Det är väldigt frustrerande.
Har läst om folk som gett ersättning som tillägg på kvällen om bebisen inte kan sova, och det verkar ju råda delade meningar om det. Frågade på BVC och dom säger ju bara att man ska kämpa på som vanligt.
Igår gav jag i alla fall upp. Jag gav sonen en liten flaska ersättning (ca 1 dl) och ammade honom sedan som vanligt - och han somnade hur gott som helst efteråt! Det mest fantastiska var att han sov 5 timmar innan han vaknade. Helt fantastiskt skönt!
Med det här vill jag alltså bara säga att man ska lita på sin instinkt. Känns det som att bebisen behöver lite extra på kvällen behöver man nog inte vara rädd för att ge det. Jag tänker ju ändå fortsätta att amma honom som jag alltid gjort!