• trollefur

Stora tuttar och den där jävla amningsnappen.....

Just nu har jag det skitjobbigt med amningen, har väldigt stora tunga bröst och på det måste jag använda amningsnapp för enligt sjukhuset så har jag för små bröstvårtor för att han ska få ''tag''.

det enda sättet jag får ihop amningen någolunda är om jag ligger ner för då har jag båda händer fria, vilket är skitobekvämt för samtidigt som jag försöker få den där jävla amningsnappen att sitta kvar på tutten så måste jag se till att jag inte kväver ungen med bröstet som är lättare sagt än gjort när ungen är grinig och vevar med armarna..

finns det nån därute som har suttit i samma sits och har några bra tips på ja vad fan som helst för att få det att funka?? hade det inte varit för nappen så hade det blivit mycket enklare.

för just nu är jag väldigt inne på att pumpa ur mjölken o ge på flaska istället. då slipper jag ju vara bunden vid sängen när det ska matas..kan också tillägga att han är förtidigt född och måste matas var 3e timme ungefär så hela dygnet går åt att försöka få amningen att funka.. jag sliter håret av mig snart..

• Svar på tråden Stora tuttar och den där jävla amningsnappen.....
  • emmaahlm

Jag hade samma problem...85 H i storlek plus platta och små vårtor!
    I början låg jag också ner men sen köpte jag en amningskudde...skiiitbra!!
    Hade nappen en vecka sen tog jag bort den...
    Min son lärde sig att suga från mina vårtor ändå, det tog nog en dag bara sen gick det jättebra!
    Så, amningskudde och bort med nappen, ditt barn anpassar sig till dina vårtor!
    Sen finns en vårtutdragare man sätter på en halvtimme innan som gör dem lite bättre i alla fall!

• Maryam88

Min räddning hette ersättning.. till båda mina barn.. dom fick inte tag om mig och jag testade massa olika ammbibgsnappar men de funka inte och jag fick mjölkstockning.. va stammis på ammningsmottagningen men dom kunde inte hjälpa.. jag ca tvungen att ge ersättning för dom gick inte upp i vikt.. skit jobbigt och stressigt när ammningen inte funkar.

• Marri

Har samma problem här, dock ligger inte jag ner, sonen är 8 dagar och tar bara bröstet med nappen. Mitt tips när du sitter är att rulla/vik en liten handduk och lägg under bröstet. Och amningskudde är toppen!

• trollefur

Amningskudde har jag, men det funkar inte såvärst bra det heller pågrund av nappen då jag måste hålla nappen på plats med en hand och tutten med den andra, blir många obekväma ställningar. Har försökt massor utan men han får inte tag på vårtan utan .. Köpte en vårt utdragare men fyllde den med mjölk på nån minut o vårtan gick tillbaka till normal storlek såfort jag tog bort den.

• colanappen

när man liggammar med stora bröst är det lättast att ligga som ett v med barnet alltså bebisens fötter ska nudda dig men ska överkroppen ligga en bit bort om du förstår vad jag menar....

• Sammebamm

Mitt bästa tips för att slippa hålla undan bröstet från bebisens näsa när du liggammar är att lägga bebisen ordentligt högt upp, mot ditt ansikte och liksom skjuta upp bröstet mot munnen på barnet. Det fungerade iaf bra för mig.

Jag hade precis samma bekymmer i början, med jättetuttar och platta bröstvårtor. Men efter inledande strul och en väldig massa svärande och fuktande (för du vet att nappen sitter bättre på bröstet om den är lite blötad i vatten va? Jag brukade doppa den i mitt vattenglas) av amningsnappen så kunde jag efter ett par veckor slippa den. Sonen lyckades med trugande få tag runt vårtorna när hn blivit ett par veckor. Och sen ammade han utan bekymmer tills han blev ett år. Så håll ut, jag lovar att det blir bättre!

• pigglet

Får du dit nappen ordentligt? Man vränger den liksom ut och in drygt halvvägs, placerar den över vårtan och släpper ut den. Då sugs vårtan långt in i nappen och nappen fastnar. (Svårt förklara)

• trollefur

Jo jag har en liten burk med vatten i som jag doppar nappen i och sen vänder jag den ut o in typ o så fastnar den en liten stund iallafall

• pigglet

Ok, då har jag inget annat tips.
    Men kan trösta dig med att det tar tid att få till amningen, för alla. Efter ett par månader går det lättare, men till dess är det bara kämpa på - om man vill amma. 

Svar på tråden Stora tuttar och den där jävla amningsnappen.....