• Anonym (Undrar)

Ingen mens ingen äl efter pergo, hur länge väntade ni?

Har egen äl men svag. Fick pergo och den verkade ha motsatt effekt. Är på dag 46 och tror att äl uteblivit. Ingen temphöjning och ingen mens. Tog gravtest senast idag, negativt. Hur sent fick ni äl med pergo? Finns det någon som har erfarenhet av uppskjuten äl? Någon som påbörjat nu kur även om mensen inte kommit?

• Svar på tråden Ingen mens ingen äl efter pergo, hur länge väntade ni?
  • Pastell

Tror att äl uteblivet? Var du inte inne på vul? Tog du inte blodprov efteråt för att kolla om äl verkligen skett? Och testade du inte med älstickor?
    Tycker det låter dåligt med kontroll när du äter pergo.

• Anonym (Undrar)

Det kan man tycka.. men tänk på att alla får olika mycket hjälp från sitt gyn. Du låter så dömande. Självklart har jag gjort vad som stått i min makt, dvs kollat med äl stickor, tempat osv. Men gyn gav mig pergo och någon uppföljning med blodprov eller vul planerades inte. I mitt fall var det nog så att läkaren inte trodde att pergo skulle hjälpa mig men jag var envis och ville prova om det kund öka mina chanser. Jag är 44 år och då blir man inte behandlad på samma sätt som om man försöker i 30 års åldern..

Då jag vet att många fått uppskjuten/utebliven äl, dvs motsatt effekt av pergo så ville jag bara höra om någon kunde berätta hur länge man kan få vänta på äl eller mens.

• Ingrid1989

ta det lugnt...
    EXAKT samma hände mig i somras.
    Hade också egen äl men den skulle förstärkas med pergo och dom tyckte vul var onödigt.
    Gav dock ett blodprov dag 3 och 21 och det visade knepigt nog att ingen äl ens skedde!
    Och därmed fick jag ingen mens heller. väntade och väntade men då 50 dagar gått fick jag komma in på vul, allt var ok men dom gav min provera som skulle starta mensen.
    Åt det i ca 7-10 dagar sen kom mensen och efter det kunde jag starta ny kur.
    RING din syn och be om ett VUL.
    Men som sagt, inget farligt. Min kropp "hakade upp" sig sa dom... 

• Anonym (Undrar)

Tack Anna. Det är ok, Mensen kom igår kväll, efter 48 dagar. Det blev nog som du sa, att kroppen hakade upp sig. Trist bara när meningen var att det skulle bli bättre ÄL Tungan ute.. Jaja, ny månad nya tag..

Svar på tråden Ingen mens ingen äl efter pergo, hur länge väntade ni?