• OneLife

9e gången gillt?

Nu sitter man där igen..svagt plus på stickan och känner endast oro. Går bara och väntar på att det ska börja blöda.. Om man bara fått ett starkt plus åtminstone, då skulle man kunna tro på det liiite mer..

Har en tid i Hbg för ännu en utredning på torsdag.. Har varit i kontakt med Leif Matthiesen och fick ett nr till honom jag skulle ringa när jag blev gravid igen..idag är det lille julafton..great timing!
    Får väl vänta och hoppas han jobbar på tis.
    Nu undrar jag bara: Finns det NÅNTING jag kan göra för att förhindra att det blir ett 9e missfall.....??

God jul!     

• Svar på tråden 9e gången gillt?
  • Aimee68

Önskar jag hade nåt bra svar:(  Vad jättejobbigt för dig/er!
    Jag håller alla tummar och tår att det går vägen nu då{#emotions_dlg.flower}

• Pimpinellan

Om du redan provat alla mediciner som finns återstår att hoppas! Ja,hoppas ska man i.o.f.s alltid göra ändå för kan man bli gravid kan man i regel få barn. Håller en tumme! Glad

• OneLife

Jag har bara fått progesteron att prova en gång, men det hjälpte inte.
    Tyvärr slutade det i ett mf denna gången också..på julafton =(
    Är nu i Leif Matthiesens händer och hoppas innerligt att han kan hjälpa oss!  

• S u g a r

Hej! Beklagar missfallet, så himla tråkigt, och vilken bedrövlig tajming..

Vi hade tre missfall innan Leif kopplades in (efter en missfallsutredning som inte visade på några fel). Och han är verkligen HELT FANTASTISK, världens bästa! Inte bara otroligt kunnig, utan även världens varmaste och härligaste person att ha att göra med. Kan inte ösa nog med lovord över honom faktiskt. Med hans hjälp lyckades vi behålla foster nr 4, som kom ut som en frisk och välskapt liten tös i september 2011 (dagen innan BF).

Det han förmodligen kommer att erbjuda er (som han erbjöd oss) är en behandling med svaga blodförtunnande sprutor. Du kommer isåfall att få ta en sådan liten spruta varje morgon under hela graviditeten, fram till vecka 37-38. Missfall kan nämligen bero på mikroskopiska blodproppar i moderkakan som hindrar näringstillförseln till bebisen. (Dessa proppar är alltså så små att de inte kan hittas). Med ett svagt blodförtunnande medel minskar risken för dessa. Om du får den här behandlingen kommer du också att få ett antal extra ultraljud för att hålla koll på bebisens tillväxt under graviditeten. De extra ultraljuden var stor hjälp för mig för att lyckas hålla oron i schack.

Jag mådde själv rätt dåligt de första 12 veckorna och kunde inte ta till mig graviditeten och glädjas. Oron var alldeles för stor. Så jag kontaktade psykologenheten på lasarettet här i stan och gick där under ett tag. Det hjälpte mig massor. Tror det är väldigt vanligt att inte våga glädjas i ett sådant läge...  Så dra dig inte för att söka hjälp om du känner att det är jobbigt, det funkade bra för mig iallafall.

Ett annat tips: Om ni ska fortsätta försöka, tag 1/3 albyl minor varje dag, det fungerar också som svagt blodförtunnande och innehåller samma substans och substansmängd som Trombyl (som ofta föreskrivs för att minska missfallsrisken). Jag tog det dagligen från ägglossning eftersom jag hört från flera säkra källor att det kunde hjälpa, och Leif hade inga invändningar, han sade även han att det kunde hjälpa.

Stort lycka till!

• S u g a r

Och en annan sak, OM du tar progesteron, så tror jag att du bör ta det ända tills när moderkakan tar över näringstillförseln, fram tills dess har det en funktion att hålla kvar graviditeten i kroppen. Ta alltså inte progesteron i bara 1-2 veckor för att sedan sluta (eller sluta tvärt), utan gör istället en sakta nedtrappning när du närmar dig vecka 12.

• OneLife

Sugar: Det låter lovande! Tack för dina ord! Så fort jag fått provsvaren så ska jag ringa Leif och se vad vi ska göra. Jag har läst om att det kan bildas små blodproppar i moderkakan, och av allt jag läst så säger min magkänsla att det har något med det att göra.
    Att gå och prata med någon är nog aldrig fel, för som sagt, man känner endast oro och ingen glädje =(

Ska börja med Albyl Minor också..man kan ju alltid prova! Jag ger mig inte! Provar allt och gör vad som krävs!

Gott Nytt och sköt om dig och din lilla!
    Kram      

Svar på tråden 9e gången gillt?