• moiii

Öppen i vecka 34 med utplånad tapp!!

Hej!
    Jag är i stort behov utav råd... Har haft problem sedan vecka 26 med tidiga värkar och förkortad livmoderhals & har fått ligga inlagd 2 veckor.. Har också ätit medicin som ska bevara graviditeten men har nu slutat med den då jag har gått 34 fulla veckor. När jag kollade livmodertappen iförrgår så var den endast 17 mm lång och väldigt vääldigt mjuk samt att den har börjat öppna sig ett par millimeter.  Jag är nu väldigt orolig då jag har känt av som mensvärk i 2 dagar och ont i ryggen samt ett tryck nedåt med brännande / ilande känsla . Vet inte alls vad jag ska göra och när jag ska kontakta förlossningen? saken är den att jag har ett planerat kejsarsnitt i mitten på Januari men om det startar tidigare så ska jag få ett såkallat akut planerat snitt så jag behöver komma in i tid..
    Usch vad jobbigt detta blev nu :( 

är det någon annan som varit i samma sits eller vet något??
  • Svar på tråden Öppen i vecka 34 med utplånad tapp!!
  • mabelle

Har ej varit i samma sits men om jag var du skulle jag börja ha regelbunden kontakt med förlossningen så att både du och dem kan vara förberedda :)

• StockholmNina

Jag födde i vecka 34+6, började med värkar åkte in och födde allt gick bra, lite trögare start bara för barnet men inget allvarligt! Om du måste snittas borde du ringa förlossningen för den kan gå ganska fort så tidigt, barnet i litet och känt för att komma snabbare.

Lycka till! Snart är du nog mamma! Kramar

• vännen

Ring förlossningen nu, om du inte redan gjort det. Lycka till,

• anju79

Hade ungefär samma problem fr v 26 o låg inne i 3 omgångar för att stoppa värkar. Min gosse låg i säte o planerade för vändning i v 38, om jag kom så långt annars var det snitt. Jag skulle höra av mig direkt till förlossningen om jag fick värkar. O det fick jag i v 34+5 så det blev halv akut snitt den dagen:). Ring in, bättre en gång för mycket m tanke på planerat snitt...

Svar på tråden Öppen i vecka 34 med utplånad tapp!!