• a j 91

Gravid, men känns som att det bara är slöseri med tid?

Hejsan!
    Har fått missfall två gånger, och är nu gravid igen, v 5. Har spänningar och ont i magen, kan vara växtvärk, men känns som missfall psykiskt och känns som att detta aldrig kan gå i hamn och bli bebis.

Känns som att det bara är slöseri med tid, som att jag missar chanser att bli gravid ju längre denna graviditeten går. Är så himla ledsen för det känns som att det ändå aldrig kommer funka. Tar ganska lång tid för mig att bli gravid.
    Någon annan som känt såhär?
    Förra gången var jag mer hoppfull och glad, men denna gången känns det verkligen bara som slöseri med tid..

Fattar ju att det är heltokigt men har så otroligt svårt att hoppas!

• Svar på tråden Gravid, men känns som att det bara är slöseri med tid?
  • NLAL

Jag känner likadant ibland.. Haft två mf och är nu gravid igen i v.6. Var på vul igår och allt såg bra ut, men jag kommer nog inte vara lugn förrän jag får se hjärtat slå..

• Angels

Kram till er! Det går vägen ska ni se! Funkar aldrig för mig heller, men jag får inte ens ett plus. Mensen kommer alltid 30 dagar efter senaste mensen, trots att vi gjort ivf och jag tar progesteron. Känns helt meningslöst med fler försök för det funkar ju aldrig, men av någon anledning ger vi inte upp ändå. En dag får vi våra små och era kommer om ca 8 månader.

• lovenellie

hejsan  jag har fått kanske 10 missfall på raken så jo jag vet hur det känns åt helskotta men ändå kämpar jag.. 
    det tog mig 6 år innan jag blev gravid med min dotter men det gick va väldigt orolig för att förlora detta me.
    men tänk på att kroppen säger ifrån när den är redo eller inte, men många faktor finns med  som vad för mat du har vilken sjukdom som du har osv ja allt gör massor tyvärr men jag lyckades så du kommer säkert lyckas me men tänk på att missfall tar på kroppen tyvärr och orkar inte hur mycket som helst samt att bli gravid tar oxå  på kroppen :) 

Svar på tråden Gravid, men känns som att det bara är slöseri med tid?