Det blev inte som vi tänkt oss.
1/12 födde jag en son i v.30+1 med akut kjejsarsnitt på grund av svår havandeskapsförgiftning och HELLP: Väldigt omtumlande. Jag åkte till akuten i tron att jag hade gallstensanfall men blev direkt körd upp till förlossningen där jag fick ligga i 2,5 dygn innan jag blev så dålig att det inte fanns något alternativ längre. Har nu legat på sjukhus i 2,5 vecka och det kommer bli minst 3 veckor till. Pga olika omständigheter kan inte min sambo vara här och stötta mig så mkt som vi båda skulle vilja och jag orkar inte hålla ihop snart. Känns som hela jag håller på att falla i bitar. Vår son mår bra, han klarar sig bra utan cpap och fick komma ur kuvösen efter knappt en vecka men han ligger kvar på akutsal ett tag till. Detta innebär att jag inte ens bor på samma avdelning som han ligger på och det känns som jag är mer separerad från honom än vad som skulle behövas egentligen. Får ju så klart sitta med honom så mkt jag vill men har ont av snittet när jag sitter för länge så orkar inte vara där hur mkt som helst. Känns som man är i ett vaccum där världen snurrar på utanför fönstret men ingenting händer där jag är. Gråter i massor och vill bara hem, få vara med min familj och låta vardagen ha sin gång. Hur gör man för att orka med denna påeriod på neo med allt vad det innebär och den känslomässiga berg och dalbana som man genomgår?