ego morsa...
funderar på att gå till tingsrätten via familjerätten ang umgänge med min dotter för mamman vägrar ge mer fler dagar än 2 på 14 dar
måste man anlita advokat isf??
funderar på att gå till tingsrätten via familjerätten ang umgänge med min dotter för mamman vägrar ge mer fler dagar än 2 på 14 dar
måste man anlita advokat isf??
Börja med samtal hos familjerätten så kan du gå vidare där efter. Om det inte blir bättre så får du ta kontakt med en advokat.
hon vägrar samarbetsavtal =(
men det kan ju alltid skrämma upp henne lite för det blir ju en kostnad att gå till rätten, så onödig =(
dottern är nu tre år, hon har vart betydligt mer hos mig innan än hon har vart det sista..
mamman kanske anser att jag inte är så viktig längre nu när hon har fått en "ny" pappa
det är 2 år sedan vi separerade så jag har haft umgänge med henne sen hon va 8 månader...
dottern är nu tre år, hon har vart betydligt mer hos mig innan än hon har vart det sista..
mamman kanske anser att jag inte är så viktig längre nu när hon har fått en "ny" pappa
det är 2 år sedan vi separerade så jag har haft umgänge med henne sen hon va 8 månader...
Tala om att du tänker gå till rätten. Då kanske hon ändrar sig. För där dömmer de ofta vv.
ja men jag yrkar inte på varannan vecka, vill bara ha möjligheten/rätten att hämta henne några dagar tidigare i den veckan som jag har henne på helgen.
en möjlighet/rätt att få hämta utan att mamman säger blankt nej och vi pappor har ju inte så mycket att välja på när mammans rätt är större, tyvärr...