• Anonym (ledsen)

ego morsa...

funderar på att gå till tingsrätten via familjerätten ang umgänge med min dotter för mamman vägrar ge mer fler dagar än 2 på 14 dar

måste man anlita advokat isf??

• Svar på tråden ego morsa...
  • Kjell2
    Anonym (ledsen) skrev 2012-12-14 15:13:46 följande:
    funderar på att gå till tingsrätten via familjerätten ang umgänge med min dotter för mamman vägrar ge mer fler dagar än 2 på 14 dar

måste man anlita advokat isf??

Nej, men har du dålig koll på juridiken och hur domstolen funkar så är det att rekommendera. En advokat kan hjälpa dig mycket.
  • Anonym

Börja med samtal hos familjerätten så kan du gå vidare där efter. Om det inte blir bättre så får du ta kontakt med en advokat.

• Anonym (ledsen)

hon vägrar samarbetsavtal =(

men det kan ju alltid skrämma upp henne lite för det blir ju en kostnad att gå till rätten, så onödig =(

• Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2012-12-14 17:10:07 följande:
    hon vägrar samarbetsavtal =(

men det kan ju alltid skrämma upp henne lite för det blir ju en kostnad att gå till rätten, så onödig =(
    Men det måste väl inte kosta? Hon kan väl strunta i att anlita en advokat och då kostar det inte något, eller gör det?

Trist för dig, hoppas ni kan lösa det snart. Försök en gång till med familjerätten..men hur gammalt är barnet?
    Är det ett spädbarn förstår jag att hon vill ta det lugnt nu i början.
  • Anonym (ledsen)

dottern är nu tre år, hon har vart betydligt mer hos mig innan än hon har vart det sista..

mamman kanske anser att jag inte är så viktig längre nu när hon har fått en "ny" pappa

det är 2 år sedan vi separerade så jag har haft umgänge med henne sen hon va 8 månader...

• Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2012-12-14 19:06:55 följande:

dottern är nu tre år, hon har vart betydligt mer hos mig innan än hon har vart det sista..

mamman kanske anser att jag inte är så viktig längre nu när hon har fått en "ny" pappa

det är 2 år sedan vi separerade så jag har haft umgänge med henne sen hon va 8 månader...

ok, ja vägrar hon mer umgänge vid 3 års ålder och inte vill gå till famrätt heller så måste du väl gå till tingsrätten. men rådgör med famrätt först. och prata med henne o säg att du ska stämma henne om hon vägrar annat. då kanske hon hellre vill samarbeta.
  • Anonym

Tala om att du tänker gå till rätten. Då kanske hon ändrar sig. För där dömmer de ofta vv.

• Anonym (ledsen)
    Anonym skrev 2012-12-14 21:44:15 följande:
    Tala om att du tänker gå till rätten. Då kanske hon ändrar sig. För där dömmer de ofta vv.
    vad menar du med " där dömmer de ofta w"
  • Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2012-12-15 11:15:53 följande:
    vad menar du med " där dömmer de ofta w"
    vv betyder varannan vecka
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-14 21:44:15 följande:

Den domen blir inte om ingen av föräldrarna yrkar på det
  • Anonym (ledsen)

ja men jag yrkar inte på varannan vecka, vill bara ha möjligheten/rätten att hämta henne några dagar tidigare i den veckan som jag har henne på helgen.

en möjlighet/rätt att få hämta utan att mamman säger blankt nej och vi pappor har ju inte så mycket att välja på när mammans rätt är större, tyvärr...

Svar på tråden ego morsa...