• Anonym

tänk om man är gravid då man börjar med synarel

Jag påbörjade nyss min andra ivf-behandling efter en misslyckad omgång. Jag började på dag 21 med synarel. Men tänk om jag hann få äl innan jag började med synarelen och ägget befruktades. Blir då den eventuella graviditeten dödad av synarelen? Man hinner ju inte testa innan heller då det är för tidigt.

• Svar på tråden tänk om man är gravid då man börjar med synarel
  • Pimpinellan

Det gör absolut ingenting! Händer flera stycken varje år,jag träffade på en här som skulle göra IVF samtidigt med mig,men hon var redan gravid. Man hinner ju bara vara gravid 1-max 2 veckor innan man upptäcker det och på den tiden skadar inte sprayen. Man bara slutar när man upptäcker att man är gravid helt enkelt.

• Anonym
    Pimpinellan skrev 2012-12-13 12:11:56 följande:
    Det gör absolut ingenting! Händer flera stycken varje år,jag träffade på en här som skulle göra IVF samtidigt med mig,men hon var redan gravid. Man hinner ju bara vara gravid 1-max 2 veckor innan man upptäcker det och på den tiden skadar inte sprayen. Man bara slutar när man upptäcker att man är gravid helt enkelt.
    Ok. tänkte mest på den blödning som ska inträffa efter 14 dagar efter man börjat med sprayen. Men då är det alltså ingen fara. Bra att veta, det stressade mig rejält
  • Pimpinellan
    Anonym skrev 2012-12-13 13:45:14 följande:
    Ok. tänkte mest på den blödning som ska inträffa efter 14 dagar efter man börjat med sprayen. Men då är det alltså ingen fara. Bra att veta, det stressade mig rejält

Senast 14 dar efter spraystart bör man börjat blöda och gör man inte det brukar de flesta kliniker säga att man ska gravtesta ifall det finns en chans-om än så liten!- att man kan vara gravid. Om man då får negativt och ändå inte börjar blöda får man göra VUL.
  • Anonym

Gjorde ett graviditetstest som var negativt. Så illamåendet beror väl på synarelen då. 

Svar på tråden tänk om man är gravid då man börjar med synarel