snart 11 månader och kan inte ens krypa ännu....
Vårt barn är snart 11 månader och kan inte ens krypa ännu. Försöker inte ens. Lägger man hen på golvet så ligger hen där i max 1 minut och sen skriker hen rakt ut för att hen inte kommer någonstans. Hen har aldrig velat ligga på golvet. Låter man hen ligga kvar trots hens skrik, så lägger hen ner huvudet i golvet tills sist och bara ligger där. Stå på sina armar kan hen, men inget annat. Hen ställer sig inte upp, tar sig inte fram på rumpan då hen sitter, svänger sig inte.... ingenting. Vi har försökt att hjälpa till och liknande, och fått anvisningar från BVC hur vi ska göra, men ingenting lär hen sig! Hen kan springa i gåstol, men det är också allt. Nu har BVC börjat prata om att vi måste börja gå med hen till fysioterapi, tills hen har lärt sig att krypa. Allt känns bara så jävligt! Vårt andra barn började krypa vid 4 månaders ålder och tog sina första egna steg vid 9 månaders ålder, och långt innan dess så började hen att ta sig upp ståendes med hjälp av möbler och liknande.
Alla andra barn i vårt släkte har också börjat krypa redan vid 3-4månaders ålder och lärt sig gå snabbt därefter. Nu har man ett barn som bara ligger där och inget kan, och alla bara säger hela tiden "jaa, det är väl full fart på hen nu, kryper och går och har sig" och då man säger "nej, hen kan inte ens krypa ännu" så lämnar dom stå och stirra och så säger dem "men herregud! Hen är ju snart 1 år gammal!"
Allt annat fungerar: tänder, prat och allt annat som ska utvecklas, men krypa/gå själv händer det inget med! Håller man i hens händer, så går hen, men inte annars.
Att börja springa till fysioterapi med hen är också något som kommer att bli väldigt jobbigt, eftersom vi bara har en bil och den behöver min sambo varje dag i jobbet, så det vet jag inte hur vi ska göra med heller.
Ååhh, jag är så trött på det här!! VARFÖR FÖRSÖKER HEN INTE ENS??!!!!