• långstrump

    Några biverkningar när slutat med p-piller?

    Vad var era biverkningar när ni slutat med p-piller eller minipiller?

  • Svar på tråden Några biverkningar när slutat med p-piller?
  • Silje92
    långstrump skrev 2012-12-12 22:08:40 följande:
    Oj, låter som att du blivit skengravid. Men hoppas detta ger med sig om någon månad, har aldrig fått en sån reaktion förr.

    Ja jag har nig blivit de. Vi får hoppas att de löser sig. Får se vad dem säger imon.
  • långstrump
    långstrump skrev 2012-12-12 22:08:40 följande:


    Oj, låter som att du blivit skengravid. Men hoppas detta ger med sig om någon månad, har aldrig fått en sån reaktion förr.
    Hur gick det hos gyn?
  • Silje92
    långstrump skrev 2012-12-13 10:09:41 följande:
    Hur gick det hos gyn?

    Undersökningen gick bra. Men han trodde att jag har nått fel på hormoner som gör att brösten läcker och hämmar ÄL. Så jag fick lämna blodprover. När jag får svar på dem så ska vi gå vidare därifrån. Han vill undersöka äggledarna oxå. Samt ev kolla upp min sambo oxå. Vi får se hur det blir.. Hoppas att inget är fel bara :'(
  • långstrump
    Silje92 skrev 2012-12-13 20:41:46 följande:

    Undersökningen gick bra. Men han trodde att jag har nått fel på hormoner som gör att brösten läcker och hämmar ÄL. Så jag fick lämna blodprover. När jag får svar på dem så ska vi gå vidare därifrån. Han vill undersöka äggledarna oxå. Samt ev kolla upp min sambo oxå. Vi får se hur det blir.. Hoppas att inget är fel bara :'(
    Kolla din sambo?
    Okej, hoppas inget allvarligt! Själv ska jag göra tt grav test den 23e om jag fortfarande mår som jag gör! Pirrig!! =)
  • Silje92
    långstrump skrev 2012-12-13 20:43:42 följande:
    Kolla din sambo? Okej, hoppas inget allvarligt! Själv ska jag göra tt grav test den 23e om jag fortfarande mår som jag gör! Pirrig!! =)

    Ja han ville ev kolla honom så stt vi kan få barn. Men det skulle han vänta lite med och avvakta mina provsvar först Vi får hoppas han kan hjälpa mig så min ÄL kommer igång. :/ Lycka till!
  • långstrump
    Silje92 skrev 2012-12-13 20:54:49 följande:

    Ja han ville ev kolla honom så stt vi kan få barn. Men det skulle han vänta lite med och avvakta mina provsvar först Vi får hoppas han kan hjälpa mig så min ÄL kommer igång. :/ Lycka till!
    Tack, lycka till själv!
  • Bustösa

    Hej på er!
    Är ganska ny här, då jag idag kände att jag måste bolla lite inför vad som komma skall...

    Jag slutade med min p-piller för en vecka sen,  lite ofrivilligt men nog så (gynekologen tog julledig, är värdelös på att förnya p-piller i tid eller ens kalla till undersökning med jämna mellanrum och sjukhuset i stan kan inte skriva ut något....).

    Symptom med sjukt svullna och ömma bröst, mjölkläckage.. hade jag NÄR jag tog p-piller. Är inte det konstigt? Dock var det bara detta som kom som skendräktighet.. kände mig som en tik då det faktiskt kom med 2-3 månaders mellanrum.. hahaha... SUCK.

    Det kunde hålla i sig i veckor åt gången och sex gick väl an, men nåde maken om han gick i närheten av dem, smärtan var nästintill outhärdlig. Man fick vissa dagar gå helt utan bh.

    Anledningen till att jag ens började med p-piller var för att hålla mensen i styr och därmed hormornerna för att aknen inte skulle komma tillbaka. Risken är iofs väldigt liten efter två Roaccutan-behandlingar, men jag är orolig nu, när vi planerar barn att det ska komma tillbaka.  

    ps. Långstrump! Jag håller tummarna för dig!! :)

  • långstrump
    Bustösa skrev 2012-12-20 11:44:29 följande:
    Hej på er!
    Är ganska ny här, då jag idag kände att jag måste bolla lite inför vad som komma skall...

    Jag slutade med min p-piller för en vecka sen,  lite ofrivilligt men nog så (gynekologen tog julledig, är värdelös på att förnya p-piller i tid eller ens kalla till undersökning med jämna mellanrum och sjukhuset i stan kan inte skriva ut något....).

    Symptom med sjukt svullna och ömma bröst, mjölkläckage.. hade jag NÄR jag tog p-piller. Är inte det konstigt? Dock var det bara detta som kom som skendräktighet.. kände mig som en tik då det faktiskt kom med 2-3 månaders mellanrum.. hahaha... SUCK.

    Det kunde hålla i sig i veckor åt gången och sex gick väl an, men nåde maken om han gick i närheten av dem, smärtan var nästintill outhärdlig. Man fick vissa dagar gå helt utan bh.

    Anledningen till att jag ens började med p-piller var för att hålla mensen i styr och därmed hormornerna för att aknen inte skulle komma tillbaka. Risken är iofs väldigt liten efter två Roaccutan-behandlingar, men jag är orolig nu, när vi planerar barn att det ska komma tillbaka.  

    ps. Långstrump! Jag håller tummarna för dig!! :)
    Hej! Inte helt ovanligt dock att man får acneprblem när slutat med Cerazette, vad åt du för piller?
    Jättejobbigt, trodde verkligen att det var en graviditet så blev ju jättebesviken!
     men nu är  min mens slut imorrn iallafall så ser fram emot äl ^^ Får se hur det blir!!
  • Bustösa
    långstrump skrev 2012-12-20 19:18:34 följande:
    Hej! Inte helt ovanligt dock att man får acneprblem när slutat med Cerazette, vad åt du för piller?
    Jättejobbigt, trodde verkligen att det var en graviditet så blev ju jättebesviken!
     men nu är  min mens slut imorrn iallafall så ser fram emot äl ^^ Får se hur det blir!!
    Njaa.. jag hade acneproblem inna p-piller. På grund av grov acne, fick jag Roaccutan i två omgångar med nästan 7 års mellanrum. Efter sista behandlingen 2005 fick jag p-piller och kortinsontableter av gynekologen (tydligen stenåldersmetod) för att hålla hormoner, PCOS och allt annat i schack. Acnen försvann helt. Haft ca 10 finnar allt som allt sen -05.
    Har haft Yasmin sen -05 fram tills HT 2011. Sen fick jag börja med Qlaira som är nya generationens p-piller och ska vara ännu snällare mot kroppen med mindre biverkningar.
    I och med att gynekologen drog på julledigt och ingen kunde skriva ut ens för en månad, valde vi att sluta med piller helt och hållet.

    Min rädsla är ju att mina acneproblem från ungdomen ska komma tillbaka. Även om det rent medicinskt inte ska vara möjligt efter två omgångar Roaccutan, men om cystorna uppstår igen, blir dte per automatik oregelbunden mens och risk finns PCOS blossar upp med allt dess innehåll.

    Vi har försöker inte få barn typ nu nu nu, utan just nu är det mer; "händer det så vore det härligt".
    Lycka till med äl, det kommer gå vägen ska du se :)

    Gott nytt år!!

    Kram
  • Beckasin

    Hej,

    Jag slutade med p-piller för snart en vecka sen. Jag har fått hemska smärtor nedre delen av buken, speciellt på vänstra sidan ( som mensvärk). Haft det nu i 3 dagar i rad. Någon som haft liknande?

    Mvh Beckis

  • Erica1985
    Beckasin skrev 2015-02-03 09:56:31 följande:

    Hej,

    Jag slutade med p-piller för snart en vecka sen. Jag har fått hemska smärtor nedre delen av buken, speciellt på vänstra sidan ( som mensvärk). Haft det nu i 3 dagar i rad. Någon som haft liknande?

    Mvh Beckis


    Jag slutade för en vecka sedan med mina piller och upplever samma sak som du, hur gick det för dig avtog det? Jag börjar undra lite vad det är just nu
  • strawberryice

    Vet inte om det har något med att jag slutade med mina ppiller. Men fick också ont i vänster sida av magen, visade sig att det var urinvägsinfektion :/

Svar på tråden Några biverkningar när slutat med p-piller?