• Anonym (ägget)

hjälp Ang ägglossningstest! snälla behöver råd

När räknar msn första mens dag? Denna gången va r ja sen men la inte så mycket energi på det då ja har gjort en ivf o detta är mens nr 2 o den va sen förra gången med. Men nu till dessa test för att se när mitt ägg ska in. Ja fick som flytningar första mens dagen om man nu räknar den som mens?? Det var exakt 2v sen nu den kom o får bara cirklar har testat i en vecka nu suck. Har som mens värk nu verkligen o haft ett tag tycker inte att ja har flytningar ens längre. Hoppas ni kan hjälpa mig kram

• Svar på tråden hjälp Ang ägglossningstest! snälla behöver råd
  • Anonym

Lite rörigt inlägg. Vad vill du ha svar på? Mensen första dag är den första dagen du blöder skulle jag säga. Vadå när ditt ägg ska in? Om du gör ivf så ska väl läkaren veta sådant.

• Anonym (ägget)

Man måste få ett utslag på stickan för att få tillbaka ett ägg så ja undrar när andra får sitt positiva utslag? Vilken dag efter mens?

• Anonym

Okej då är jag nog med hur du menar. Antar att du har oregelbunden menscykel. Annars brukar jag tex som har en cykel på ca 26 dagar mäta positivt på dag nio efter mensen. Men be din läkare att hjälpa dig.

• Anonym

Dag 1 i menscykeln räknar man första dagen med färskt rött blod. Om man har lite färgad flytning någon dag och sen börjar blöda "på riktigt" räknar man alltså inte dagen/dagarna med färgad flytning.

Ägglossning brukar man ha cirka 14 dagar innan nästa mens, det kan dock slå en eller två dagar fram och tillbaka. (Dvs mellan dag 12-16 i cykeln om man har en 28 dagars cykel.)

Vet du hur lång menscykel du brukar ha? Brukar den vara regelbunden?

• Anonym

Jag har en 26 dagars cykel, väldigt regelbunden, och får alltid ÄL-utslag på dag 12.

• Anonym (ägget)

Tack alla. Brukar ha 28 men den blev sen sist men alla som gör ivf vet ju att hormonerna efter en behandling blir helt upp o ner. Sist va den sen 3 dagar. Är jätte orolig att den inte kommer fy

• Anonym

Antar att det är ägglossningen du är orolig över. Förstår att det kan kännas så. Har själv haft jobbigt att skaffa barn. Har dock inte gjort en ivf. Men kontakta din läkare om du är orolig. Det är säkert i sin ordning. Bara hormonerna som spökar säkert.

Svar på tråden hjälp Ang ägglossningstest! snälla behöver råd