• cesse26

Min erfarenhet när det gäller apriforce

Tänkte dela med mig om min erfarenhet vad det gäller apriforce . Hade länge försökt bli gravid men utan resultat oregelbunden mens och inga direkt pms. Antagligen ingen ägglossning då i heller kände mig helt uppgiven sjukhuset sa bara ,försök vidare. Jag kände mig inte normal min kropp funkade inte som den ska och jag var bara 25. Såg att många skrev om många olika natumediciner såklart tyckte jag det var värt att testa , provade Rosenrot som gjorde min kropp ännu mer galen hade inte mens på över 3 månader var inte så imponerad över resultatet . Försökte länge efter det,inga resultat och såklart tog det psykiskt då det inte hände något . Efter en lång tid läste jag igen om naturläkemedel och kanske skulle jag ge det en chans min mens var sen som vanligt den var mer oregelbunden än den någonsin varit . Läste om apriforce att vissa hade lyckats bli gravida trodde dock bara att dem hade haft tur. Gick och handla en burk med 30 tabletter fick ge det en chans . Börja ta dem till frukost precis som det stod (om detta inte följs är det lätt att bli illamående eller yr så viktigt att detta följs) Efter en dag kom min mens igång . Om det var tabletterna eller en tillfällighet vet jag inte . Min mens hade inte kommit igång nästa månad som vanligt, var tvungen att ta ett graviditetstest hade inga direkt förväntningar ville inte bli besviken en gång till .Lade testet åt sidan och sedan när jag kollade stod där gravid 1-2 . Blev så chockad så jag skaka så länge försökt utan resultat och nu fick vi ett plus . Jag är övertygad att det var apriforce så länge vi försökt utan resultat . Nu ligger jag här bredvid min son som är 4 månader och ångrar inte en sekund att jag provade dem . Ärligt talat trodde jag inte på det men nu kan jag bara tänka tillbaka och vilken tur att jag fick tipset . Förstår nu att felet var antagligen att min mens var helt ute och cyklade utan ägglossning antagligen hormonbrist Jag känner själv hur min kropp funkar och kände att något var fel med apriforce hjälpte det mig och få igång den igen . Nu i efterhand har jag läst lite info och läst att i Kina får dem som tips och ta detta så dem blir mer fertila . Detta är min erfarenhet av apiForce menar inte att ni inte ska prova men kul att dela med sig om något positivt :))

• Svar på tråden Min erfarenhet när det gäller apriforce
  • cesse26

Glömde att säga, ni får mer än gärna kommentera fast det är mina erfarenheter

• Elisie

Hej!

Vad roligt för dig att de fungerade! :)

Har ungefär liknande problem som du. Mensen kommer när den vill och äl har jag nog inte så ofta :(

Kan du berätta lite vad Apriforce är och gör?

• cesse26
    Elisie skrev 2012-12-16 21:11:06 följande:
    Hej! Vad roligt för dig att de fungerade! :) Har ungefär liknande problem som du. Mensen kommer när den vill och äl har jag nog inte så ofta :( Kan du berätta lite vad Apriforce är och gör?      

Apiforce är bra vid ojämna hormoner som stabilisera dessa . Förstod det var något som var galet när min cykel var så oregelbunden och längre än normalt . Dessa tabletter gör dig fertil om det obelans i hormonerna .
  • cesse26

Jag börja ta dessa när mensen hade uteblivit många börjar på mensen första dag men går bra vilket som . Tog en tablett till frukosten beräkna när jag ungefär skulle ha äl så tog dem till äl , så tog dem i 14 dagar . Hade halva burken kvar när jag tagit till äl . Jag tog inga älstickor så gissa på ett ungefär

LängtansBlåaBlomma skrev 2012-12-16 23:55:56 följande:
    Hur många tabletter tog du? Gjorde du slut på burken?

• cesse26
    LängtansBlåaBlomma skrev 2012-12-16 23:58:58 följande:
    Ser att du har barn sen tidigare.har fertiliteten gått ned sen dess?

Jag har barn sedan innan då var min menscykel som en klocka och kom samma dag varje månad . Den började bli oregelbunden för 4 år sedan , då var jag 24 . Förstod då inte riktigt varför jag inte blev gravid Men nu kan jag mer sätta fingret på det . Hade oregelbunden mens , inga pms antagligen ingen ägglossning i heller . Med dessa tabletter stabiliseras detta och gör en mer fertil . Finns en hel del som blivit gravida av dessa tabletterna . Många tror också det är en myt men jag vet själv att dessa funkar för mig , känner direkt att min kropp förändras vid intag av dessa.
  • Elisie

så man kan säga att om man har/saknar lite hormoner "här och där" så är dessa bra att testa? Du skulle rekomendera dessa då antar jag? :)

Jag har antagligen lite östrogen så de gör att mensen är oregelbunden och jag har äl ett fåtal gånger per år.

Tack för ditt svar här ovan! :)   

• cesse26
    Elisie skrev 2012-12-17 17:40:54 följande:
    så man kan säga att om man har/saknar lite hormoner "här och där" så är dessa bra att testa? Du skulle rekomendera dessa då antar jag? :) Jag har antagligen lite östrogen så de gör att mensen är oregelbunden och jag har äl ett fåtal gånger per år. Tack för ditt svar här ovan! :)        

Ja om man har oregelbunden mens tycker jag det är värt att försöka iaf . Om man inte har oregelbunden och tar dem kan dem göra så mensen blir oregelbunden så brukar Rekomdera dessa vid oregelbunden mens . Om du testar dem önskar jag dig all lycka :)
  • Elisie

Ok ska fundera vidare om jag ska ta dem.

Var till gyn idag för att kolla ifall jag hade en cysta, de hade jag inte och hon såg att jag hade gulkroppsfolike? kvar sen Äl sa hon och jag har ju mens nu så antar att jag ÄL av mig själv nu en gång!

Tänk va glad man kan bli av att ha ÄL själv! :)   

• cesse26
    Elisie skrev 2012-12-18 19:00:38 följande:
    Ok ska fundera vidare om jag ska ta dem. Var till gyn idag för att kolla ifall jag hade en cysta, de hade jag inte och hon såg att jag hade gulkroppsfolike? kvar sen Äl sa hon och jag har ju mens nu så antar att jag ÄL av mig själv nu en gång! Tänk va glad man kan bli av att ha ÄL själv! :)   

Vad bra att du kolla upp det, kan vara lugnande Gulkroppsfolike har jag aldrig hört, sa hon vad det är ? Ja bara man har äl så underlättar det bra mkt utan äl blir det ju ingen liten . Det bästa man kan göra är att slappna av det är då det händer grejor . Var då jag plusa när jag hade gett upp och inte brydde mig så mkt mer . Har ni försökt länge ?
  • Elisie

Åh jag hitta nån sida precis då jag varit på gyn och fick höra om allt de där med gulkroppsfolike och så, nyfiken av mig så googlade jag och hitta en enkel sida som förklara dessa saker och vad de gör och gör med varandra, minns jag inte fel så var de den här sidan hem.passagen.se/niomanad/ovrigt/hormoner.html jag var tvungen att läsa typ två gånger för att få ihop de i huvet ehh hehe.

Vi har kört oskyddat över ett år. Väntar på remiss från kvinnokliniken nu.. Jag vet ju vart de felar men de ville kolla mig igen med blodprover och så aksnke en spolning och så ska sambon lämna sperma prov.

Vart så lycklig när jag hade haft äl sist och tror att jag kanske hade nått nu med för de var ungefär som sist, jag fick en mellanblödning och efter några dagar kom fertilitetsslemmet men så i natt 1-2 dagar senare så började jag blöda :( och gör lite fortfarande. Förtsår inte. De är så frustrerande. Om man ändå kunde "öppna upp" och kolla själv så man förstod vad som händer och inte. Men de kan man ju inte :P :S
    Så nu sitter jag här lite besviken.
    Men försöker se de såhär, de händer ju någonting iaf! och kanske är de något på G iaf!
    Ska försöka strunta i de och inte tänka så mycket, har lyckats rätt bra med de ett tag nu, tills nyss.

De är skönt att läsa när du skriver att man ska inte göra så mycket utan slappna av. Jag försöker verkligen med de och ska försöka mer.

Men visst är de jobbigt, speciellt när jag skulle behöva ventilera detta med någon men mina vänner är inte så intresserade av detta i den mån jag behöver och de är egentligen inte als mycket.

Vet dock inte om jag vågar testa apriforce..
    Äter D3 vitamin nu sen i oktober. 

• cesse26

Är gravid igen då vi ville ha syskon :) Tog apiforce . Beställde dock en ny burk då jag inte ana något :) men det kan jag leva med :) Har även 2 burkar munkpeppar sim inte alls funka för min kropp så det tror jag inte mkt på men det är min erfarenhet . Hur går det för er ?

Svar på tråden Min erfarenhet när det gäller apriforce