7-åring får cannabis varje dag - av mamma!
Vet inte vad jag ska tro efter att jag läst denna: http://nyheter24.se/nyheter/udda/733487-7-aring-far-cannabis-varje-dag-hjalper-mot-cancer
Hur kan mamman tro att knark hjälper barnet mot cancer?
Vet inte vad jag ska tro efter att jag läst denna: http://nyheter24.se/nyheter/udda/733487-7-aring-far-cannabis-varje-dag-hjalper-mot-cancer
Hur kan mamman tro att knark hjälper barnet mot cancer?
Fast i USA kan man ju få cannabis som läkemedel utskrivet på recept så det är väl inga konstigheter.
Cannabisen är ju mindre farlig en all medicin som barnet skulle tvingas äta..
Vet inte vad du ska tro? Jag tycker att du ska säga till dig själv att eftersom du inte är insatt så ska du inte säga varken för eller emot. EN riktad artikel är inte lika med sanningen.
Jag har inte heller fakta nog för att göra tumme upp eller tumme ner. Det jag vet däremot är att morfin och amfetamin ges dagligen till barn, även bebisar i Sverige. Så tanken är inte främmande för mig att medicinsk marijuana är något som kan komma att användas även här.
Det är väl inte cancern i sig det hjäper direkt mot, men formodligen en hjälp mot smärtan inblandad (?)
Cannabis vid cancer används för smärtlindring och hjälper mot illamåendet man får av cancerbehandlingen (cellgifter). Det är viktigt att behandla illamåendet så att den sjuka får behålla någon mat. Mer näring
Ger bättre allmäntillstånd och bättre chanser att överleva. Om man blir för svag i kroppen kan man dö av cellgifterna
Du har problem med att tro att medicin hjälper på sjukdomstillstånd?
"Knark" är i dina ögon värre rena gifter och eller annan mer accepterat "knark" i form av piller, sjukt hur moral ska styra över patienters välbefinnande.
Tjejen har en aggressiv form av cancer och mår bra av cannabis. Då hjälper det ju uppenbarligen!
Det är inte direkt en hemlighet att cannabis förslöar utvecklingen av cancerceller; dessutom hjälper den mot illamående, yrsel samt att den är aptitökande. Allt som cancerpatienter brukar drabbas av. Cannabis är bara en av många droger som har enorma medicinska effekter. Det som faktiskt förundrar mig är att så få vet om det.
Det är inte heller en hemlighet att LSD botar Hortons huvudvärk eller att ibogaine ändrar den kemiska balansen i hjärnan, vilket gör att personer som har ett alkoholberoende, nikotinberoende eller opiatberoende kan bli kvitt sitt beroende efter en tripp på Ibogaine.
Det som faktiskt förundrar mig med svensk läkarvård är att man anser att det är bättre att leva med symptomen av sin sjukdom än bieffekterna av sina mediciner såvida man inte har ett icke-narkotisk preparat såklart. Det är ju helt ok att skriva ut kortison i mängder trots att den är både farligare och mer verkningslös än cannabis.
Om en sjuåring hade fått en cellgiftsbehandling så hade självklart ingen protesterat, men när det kommer till cannabis då jävlar.
Jag känner folk som använder sig av cannabis, opium eller svampar på regelbunden basis bara för att kunna bearbeta sina sjukdomar. De använder inte droger i reaktionellt syfte Det är så jävla sjuk att sjuka människor måste bryta mot lagen för att kunna medicinera sig mot svåra sjukdomar. Staten borde stötta detta. Det är det mest humana, mest medmänskliga och det billigaste vi kan göra.
Fast det är ingen hemlighet att Sverige blir mer och mer som Ankeborg varje dag.
De flesta droger används både som läkemedel och som just droger av missbrukare. Ibland har de olika namn men effekten är den samma.
Att ta "droger" när man är sjuk, för att lindra smärta, eller vad det nu kan vara är naturligtvis något helt annat än att göra det för att det är "roligt". Och värt att notera är att de flesta missbrukare tar sina droger som självmedicinering, t.ex. som ångestdämpade. Alltså de mår dålig och börjar därför missbruka för att hantera det.
Mamman ger sitt barn droger i medicinskt syfte, på läkares inrådan. Något nästan alla föräldrar gör i en eller annan form. Den förälder som fick medicin på recept och inte gav den till sitt barn skulle vi tycka var oansvariga. Men du kanske inte skulle låta dem ge dina barn morfin heller?
Och, jag har inga barn med cancer. Men om det fanns något jag kunde göra för att lindra deras smärta eller bota dem, så skulle jag göra det. Även om det var olagligt.
Här kan ni läsa mer om flickan. De fortsatte med cannabisolja och försöker nu sprida info om den alternativa behandlingen. :)
www.bravemykayla.com/
www.facebook.com/BraveMyKayla