• Anonym (får?)

Får hen göra så???

Jag brukar alltid hämta barnet, men denna gång behövde jag hjälp av andra föräldern.
    Hen bad mig om pengar till bussen för annars hade hen inte råd att åka, jag förde över, sen fick jag veta att hen ska få gratis skjuts och handla julklappar så hen kommer inte åka buss, som vi hade pratat om.
    Jag blev arg, jag har nog dåligt ekonomiskt, får hen lura mig så där?

• Svar på tråden Får hen göra så???
  • Dulishious

TS, såhär...

Kräv tillbaka pengarna, vägrar hen, informera helt sonika att du aldrig mer kommer sätta över pengar till hen, och att hen får klara sig bäst hen vill.

• Anonym (får?)
    Dulishious skrev 2012-12-04 09:43:44 följande:
    TS, såhär...

Kräv tillbaka pengarna, vägrar hen, informera helt sonika att du aldrig mer kommer sätta över pengar till hen, och att hen får klara sig bäst hen vill.
    Jag tänkte vi har kontakt med socialen, av andra orsaker, kan jag ta upp det med dem? För hen har inte alla hästar hemma så det går inte hem vad jag säger.
  • Tirem

Svar på din fråga...
    Ja, han/hon får göra så. Inget i brottsbalken säger något annat. Sedan om det är moraliskt rätt är en annan sak.

Du tror inte det låter lite småaktigt om du tar upp det med sociala? Min könslösa föredetta krävde pengar av mig för att kunna hämta vårt barn på förskolan för jag kunde inte hämta som jag alltid brukar göra. Sedan fick jag höra att den könslösa fått åka gratis till förskolan med en kompis och kommer istället lägga dessa pengar på julklappar (kanske till och med till vårt barn) Får han gör det och km jag kräva tillbaka mina pengar (kanske ungefär 100 kr)

• Anonym (får?)
    Tirem skrev 2012-12-04 09:59:46 följande:
    Svar på din fråga...
    Ja, han/hon får göra så. Inget i brottsbalken säger något annat. Sedan om det är moraliskt rätt är en annan sak.

Du tror inte det låter lite småaktigt om du tar upp det med sociala? Min könslösa föredetta krävde pengar av mig för att kunna hämta vårt barn på förskolan för jag kunde inte hämta som jag alltid brukar göra. Sedan fick jag höra att den könslösa fått åka gratis till förskolan med en kompis och kommer istället lägga dessa pengar på julklappar (kanske till och med till vårt barn) Får han gör det och km jag kräva tillbaka mina pengar (kanske ungefär 100 kr)
    Varför jag vill ta upp det är för att hen får egentligen ersättning för resorna hen ska göra via socialen, hen följde inte överenskommelsen mellan oss, bröt det, jag har inte råd i framtiden att betala hans dåliga ekonomiska planering över julklappar, hen måste inte köpa det dyraste, jag har inte tänkt be tillbaka pengarna, för jag förstår själv att hen lägger säkert pengarna i julklapp till barnet, men tycker hen borde sagt att det är därför, inte lurat mig eller avbrutit vår överenskommelse.
  • Dulishious
    Anonym (får?) skrev 2012-12-04 10:08:46 följande:
    Varför jag vill ta upp det är för att hen får egentligen ersättning för resorna hen ska göra via socialen, hen följde inte överenskommelsen mellan oss, bröt det, jag har inte råd i framtiden att betala hans dåliga ekonomiska planering över julklappar, hen måste inte köpa det dyraste, jag har inte tänkt be tillbaka pengarna, för jag förstår själv att hen lägger säkert pengarna i julklapp till barnet, men tycker hen borde sagt att det är därför, inte lurat mig eller avbrutit vår överenskommelse.
    Men om du vill ta upp det, så ta upp det då... Inte mer med det?
  • Anonym (får?)
    Dulishious skrev 2012-12-04 10:18:25 följande:
    Men om du vill ta upp det, så ta upp det då... Inte mer med det?
    Jag vet det, men jag vet inte om jag har rätt att påpeka detta åt dem, spånar hur de skulle tänka på händelsen
  • Dulishious
    Anonym (får?) skrev 2012-12-04 10:19:43 följande:
    Jag vet det, men jag vet inte om jag har rätt att påpeka detta åt dem, spånar hur de skulle tänka på händelsen
    Jag skulle helt enkelt påpeka det, vad har du att förlora?
  • hymafr

Tråkigt att du blev blåst på pengarna men för dig, ts, spelar det ju ingen roll.
    Det viktigaste var ju att du fick någon som kunde hämta barnet. 
    Du var ju beredd att betala för det så sluta klaga. Kanske ditt ex använde pengarna till att köpa julklappar till det gemensamma barnet?  

• Anonym (får?)
    Dulishious skrev 2012-12-04 10:26:49 följande:
    Jag skulle helt enkelt påpeka det, vad har du att förlora?
    Vad jag har att förlora? Att de anser att jag är en skvallerkärring som bara gnäller hela tiden.
    Det är ständigt jag får ringa dem för att han inte har alla hästar hemma.
    För ett par dagar sen fick jag höra av en väninna att barnet stod ute i långärmad tröja, byxor, skor och mössa när det var kallt ute, frågade honom vad han höll på med, han sa att barnet vela inte ha på sig andra kläder och skulle säga till om det frös, barnet är under 3 år.
  • Anonym (får?)
    hymafr skrev 2012-12-04 10:29:52 följande:
    Tråkigt att du blev blåst på pengarna men för dig, ts, spelar det ju ingen roll.
    Det viktigaste var ju att du fick någon som kunde hämta barnet. 
    Du var ju beredd att betala för det så sluta klaga. Kanske ditt ex använde pengarna till att köpa julklappar till det gemensamma barnet?  
    Givetvis är jag tacksam hen kommer, hen får göra vad hen vill med pengarna, men saken är den att hen bröt vår överenskommelse och jag kan ju inte lita på att i framtiden hen följer vad som sägs
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (får?) skrev 2012-12-04 10:30:30 följande:
    Vad jag har att förlora? Att de anser att jag är en skvallerkärring som bara gnäller hela tiden.
    Det är ständigt jag får ringa dem för att han inte har alla hästar hemma.
    För ett par dagar sen fick jag höra av en väninna att barnet stod ute i långärmad tröja, byxor, skor och mössa när det var kallt ute, frågade honom vad han höll på med, han sa att barnet vela inte ha på sig andra kläder och skulle säga till om det frös, barnet är under 3 år.
    Var tog hen-ordet vägen?
  • Tirem

Så... Nu slutar vi skriva hen! Minst två gånger har du nu missat och råkat skriva hans/han... Du är kvinna och din föredetta är en han!

• Anonym
    Anonym (får?) skrev 2012-12-04 10:30:30 följande:
    för att han inte har alla hästar hemma
    Då var det konstaterat. Kan vi släppa "hen"-grejen nu då?
  • Anonym
    Tirem skrev 2012-12-04 10:35:18 följande:
    Du är kvinna
    Du är så fördomsfull!
  • Tirem

Fördomsfull? För att jag gissar att hon är kvinna när hennes ex är en man... Förlåt, Ts är könslös och hennes ex en man! Bättre?

• Dulishious

Ts skrev ju om sig själv att soc kanske skulle tycka att hen är en skvallerkärring, då måste väl ts ändå vara en kvinna? :) Känner inga män som är kärringar, de är skitstövlar isf.

• dessan59

TS

Vem är hen??vad är det? ser ofta detta ord som i mina öron inte låter klokt. Men startar någon med ett ord, så sprider det som en löpeld och alla ska säga det? fullständigt idiotiskt tycker jag, antingen är man en han eller en hon, men aldrig en Hen

• Olympia

Jag tycker det vore intressant att veta hur mycket pengar det rörde sig om som hen förde över till hen för att hen skulle hämta barnet som inte hen kunde hämta.Cool

Svar på tråden Får hen göra så???