4 månaders strular med amningen. hjälp?
Har helammat min dotter i 4 månader utan några som helst problem. Brukar oftast liggamma då hon är rätt tung och hon har alltid vänt sig själv mot bröstet så fort vi lagt oss på sängen och tagit tag och börjat suga på en gång.
Den senaste veckan (eller 2 kanske) har hon börjat strula mer och mer. Hon ligger och tittar upp i taket / bort från mig och vevar som sjutton med armar och ben. Hon gnäller och gör alla tecken på att vara hungrig men det är som att hon inte har tid eller ro att börja äta. Sjukt frustrerande både för henne och mig!
På natten fungerar det utan problem, det är precis som innan. Även när jag tar upp henne DIREKT när jag hör att hon vaknar på dagarna och lägger henne vid bröstet så äter hon, men inte annars. Det kan gå 7-8 timmar mellan amningarna för att hon håller på så här. (Innan har hon hållit 3-3,5 timmar mellan amningarna dagtid).
Någon som har varit med om samma sak och har några bra tips? Har försökt att ha helt mörkt i rummet, inga ljud, inga andra människor, och det fungerar ibland men oftast inte.
Vill så gärna fortsätta helamma henne till 6 månader men allt det här tar riktigt hårt på mig, blir så ledsen varje gång hon inte tar bröstet. Funderar på att prova att pumpa ur och ge henne på flaska men är rädd att hon då kommer att föredra det och inte vilja ta bröstet alls. Tips någon?