• Rexona

Brio babyskydd utan isofix?Hur?

Vi har en Brio babyskydd med platta. Men då vi sålde våran förra bil, så har vi inte isofix i vår nya bil (volvo v50). Till sonen hade vi babyskyddet i isofixen. Men nu har vi som sagt inga isofix. Därför undrar jag kan man bara ha den fäst i bilbältet i mitten bak? Måste bayskyddet luta sig mot ett säte framför? Eller går det bra ändå? Jag hittar inte isntruktionsboken efter flytt m.m..Vi har skinnklädsel i bilen om det har betydelse. Jag har för mig att med bara bälte så vickar stolen lite åt sidorna? 

Hoppas någon kan hjälpa mig 

• Svar på tråden Brio babyskydd utan isofix?Hur?
  • CuteLittleDevil

Vi hade ett Brio babyskydd utan bas. Vi spände det med bältet bara och det funkade jättebra, det gäller bara att bältet är tillräckligt långt. Vi fällde bak handtaget så det blev som en bygel mot sätet och då behöver man inte ha något säte framför utan det blir stadigt ändå.

• Rexona

Tack så jättemycket! Ska ta och prova det! För just nu har vi basen ikopplad med bilbälte och den känns inte stadig. Då vi (maken o jag) har olika inställningar på förarstolen så sitter gubben som en fällkniv när han ska köra och får då köra bak förarstolen så att babyskyddet sitter stadigt..

• tinis77

Fast handtaget ska ju vara uppåt när stolen används. Jag har 2 st brio utan bas, sätter fast de med bältet och trycker ner stolen med ena handen och drar åt bältet med andra. Sitter jättebra.

Svar på tråden Brio babyskydd utan isofix?Hur?