• Ssaga

Fundersam angående skolans regler

Min son, som går i ettan på gymnasiet ska snart åka iväg på en skolresa med sin klass. Resan går till ett land där det är tillåtet att dricka och köpa alkohol redan vid 16 års ålder. Jag tog för givet att det inte är OK för eleverna att dricka på resan, men fick härom dagen hem info om ordningsregler inför resan och i dessa framgår att så länge de beter sig städat, är goda representanter för sin skola och inte dricker eller förvara alkohol på hotellrummet, så har lärarna inga invändningar i övrigt.

Jag blev förvånad och inte alls glad. Finns det någon här som vet vad som brukar gälla när en klass i ettan på gymnasiet ger sig ut och reser?

• Svar på tråden Fundersam angående skolans regler
  • loviii

Min syster råkade ut för samma historia som hon tog upp med läraren och svaret blev att det är omöjligt för ett fåtal lärare att kontrollera alla studenter... 

Tror inte att det hjälper din situation men det finns andra som har samma problem.

/Lovisa 

"I krig och kärlek är allt tillåtet." //Miguel de Cervantes (sugen på rabatterad fine dining? www.bokatoklart.se/ )
Svar på tråden Fundersam angående skolans regler