• Anonym

Sambo med klinfefelters - få barn?

Hej!

Jag har en sambo som har klinefelters och kan inte få barn.. jag däremot älskar barn och vill jätte gärna ha barn.

hur går man till väga? Hörde att man kan få insemination från staten, stämmer det? Är det bättre än privat? Hur går man tillväga? Vem ska man kontakta? Hur lång väntetid är det??

Tacksam för svar

• Svar på tråden Sambo med klinfefelters - få barn?
  • Anonym (hej)
    Anonym skrev 2012-11-26 23:43:09 följande:
    Ingen?!
    Är det spermiedonation ni är i behov av? Detta utförs på landets universitetssjukhus, kontakta det du tillhör och hör efter hur ni kan få hjälp!
  • Mixan

antar att du stavat fl om hans sjukdom...men jag antar att jag vet vilken du menar. har själv varit ihop med en som haft det.. som jag förstått de så går de till på samma sätt som annan ofrivillig barnlöshet och tar även då år för att få rätt hjälp eftersom de vill att man ska ha försökt själva en viss tid.

din sambo har väl även ett uttlåtande på hur pass mycket steril han är?

min fd hade enligt läkaren och försäkringsbolaget en chans på 30% att kunna bli pappa på egen hand. vilket inte stämde. men enligt läkare är de en liten chans och då ska de först och främst ske naturligt. lättast och bäst är ju om ni kontaktar hans läkare som gett han diagnosen. där kommer ni få den bästa och snabbaste hjälpen

• Anonym

hehe ja det gjorde jag. Han har gått igenom en undersökning där de sövde ner honom och undersökte hans spermier, diagnos var 0 % sen så har jag inte ätit p-piller på över två år och vi använder inte skydd.

Men tack för tipsen nu har jag lite information att gå efter :) 

Svar på tråden Sambo med klinfefelters - få barn?