• Anonym (Göteborgska)

Gyn i Göteborg, bakteriell vaginos?

Någon här som har tips på en bra gynekolog i Göteborg?

Jag vill ta ett prov för att utreda om jag har bakteriell vaginos...

Bakgrunden är att jag är ofrivilligt barnlös sedan många år, har gjort IVF. Har frågat gyn om BV men fått höra att jag inte visar tecken på det (dvs inte luktar.... man kommer ju oftast på morgonen när man är nyduschad...)

Någon här som har fått göra "riktigt" prov på BV (tror det ska kollas i mikroskop) i Gbg? Och hos vilken gyn i så fall?

• Svar på tråden Gyn i Göteborg, bakteriell vaginos?
  • TessaLove

Har inte gjort detta. Men har också haft svårt att få barn och gick då till Göteborgs Kvinnoklinik på vestagatan:
    gbgkk.se/

Du kan ju alltid ringa dit och fråga om du får komma dit. Tips är att fylla i att du vill bli kontaktad på formuläret på hemsida, annars får du nog ringa hela dagen :)
    Det finns ju några kliniker att välja på...
    Negativt är väl att det är lång väntetid...

• Anonym

Jag fick reda på min bakteriella vaginos när jag var på kvinnokliniken på axess vid järntorget

• Anonym (Göteborgska)
    Anonym skrev 2012-11-26 20:02:55 följande:
    Jag fick reda på min bakteriella vaginos när jag var på kvinnokliniken på axess vid järntorget
    Okej, men hade då gått dit och bett dem kolla just detta?

Hade du symptom?

Mitt problem är ju att jag har gjort väldigt många (kanske 30) gynundersökningar utan att någon nämnt BV, och när jag har tagit upp det själv så har de bara svarat att jag inte har några symptom (dvs ingen lukt just då).
  • Anonym (Göteborgska)
    TessaLove skrev 2012-11-26 19:56:38 följande:
    Har inte gjort detta. Men har också haft svårt att få barn och gick då till Göteborgs Kvinnoklinik på vestagatan:
    gbgkk.se/

Du kan ju alltid ringa dit och fråga om du får komma dit. Tips är att fylla i att du vill bli kontaktad på formuläret på hemsida, annars får du nog ringa hela dagen :)
    Det finns ju några kliniker att välja på...
    Negativt är väl att det är lång väntetid...
    Tack för tips, ser ut som en bra mottagning!

Vi gör IVF på Sahlgrenska så jag har ju läkare som kollar på mig, men de verkar inte vara öppna för att utreda BV om man inte luktar...
  • loviii
    schangol skrev 2012-11-27 00:04:06 följande:
    Gbg kvinnoklinik!!
    Yes, håller med! Glad

/Lovisa
    "I krig och kärlek är allt tillåtet." //Miguel de Cervantes (sugen på rabatterad fine dining? www.bokatoklart.se/ )
Svar på tråden Gyn i Göteborg, bakteriell vaginos?