• Anonym (undrar)

PCO & p-piller - göra uppehåll för mens? mer regelbunden cykel när man slutar?

Jag har en lite konstig fråga.

Har PCO och behandlar med p-piller för att få regelbunden mens. Men mina mens-perioder är jättejobbiga, har väldigt ont och blir psykiskt instabil. Har fått tips om att "hoppa över" mensen, eftersom den egentligen inte ha någon funktion.

MEN - om man har PCO är ju poängen att det ska bli mer regelbundet. Har bestämt mig för att sluta med p-pillren om ca 5 månader för att försöka bli gravid, eftersom det "smartaste" för en PCO:are är att sluta med dem direkt när man vill bli gravid (äggstockarna hinner inte svullna upp lika mycket).

Nu till min fråga: Är det bättre att fortsätta göra uppehåll för mensen, för att eventuellt få en mer regelbunden mens-cykel? "Lär" sig kroppen att komma i rytm om man äter pillrerna med mens-uppehåll? Eller spelar det ingen roll?

Hoppas ni förstår vad jag menar och att ni svarar :)

• Svar på tråden PCO & p-piller - göra uppehåll för mens? mer regelbunden cykel när man slutar?
  • Anonym (undrar)

puff puff
    Ingen som har nån aning?

Svar på tråden PCO & p-piller - göra uppehåll för mens? mer regelbunden cykel när man slutar?