• caltum

Går upp i vikt....

Hej alla.. Jag har ett litet problem.. Det är så här att jag har precist födt en pojke för, 5 månader sen,, jag gick inte så mycket i vikt under graviditet men det gör jag nu när han är här och jag hel amma han, samt han amma riktigt bra och ofta.. Jag vet inte vad jag ska göra jag mår dåligt av det här,, någon som har det så här eller har haft det.. Hur går jag ner i vikt? Han är mitt andra barn,, har en flicka på 6 år.. Men med henne gick jag inte alls upp i vikt och jag hel amma henne också hon var nästa två år innan jag slutade.. Jag behöver råd vad händer??? Hjälp mig..

• Svar på tråden Går upp i vikt....
  • tundra

Lugn lugn!
    Jag gick upp i vikt när jag ammade. Blev nästan av med all babyvikt efter förlossningen men sen tickade vågen upp igen.
    När jag slutade amma gick jag ner 9 kg på 2 månader. Kroppen kan vara lite knäpp när man ammar. Gör inget drastiskt. Det är ju bara en relativt kort tid som man är mjölk och trygghetsmaskin.

• asatantrosa

Hej! Nej jag tycker också du ska försöka ta set lugnt. Jag har två barn och har knappt gått ner något alls när jag ammat trots bra kost och vardagsmotion. Det är något med hormonerna som gör att kroppen är inställd på att hålla hårt i reserverna tror jag. När jag slutat amma har jag gått ner till startvikt. Chillout och ta hand om dig!

Svar på tråden Går upp i vikt....