• CT0310

Läcker mjölk! Hur ska jag sova eller med vad?

Jag fick första barnet för ca 1mån sen o har läckt mjölk sen innan förlossningen.
    Jag läcker mjölk om nätterna så sover just nu med ett linne och inlägg.
    Gör jag inte det så kommer linnet bli en pöl.

Ska man sova med linne o inlägg eller amningsbh o inlägg?
    Ska jag köpa en storlek större för sist jag sov med amningsbh så fick jag mjölkstockning vilket slutade i hög feber o frossa. Men köpte bhn innan förlossningen o har kanske blivit bredare, eller?

Tips, råd?

• Svar på tråden Läcker mjölk! Hur ska jag sova eller med vad?
  • CT0310

Tack för alla svar, jag har bhn från hm. De är mjuka i tyg men får kanske köpa en större strl och kanske kolla i lkndex innan.

Det läcker inte jättemycket så det fyller ett inlägg per natt men det läcker från andra bröstet när jag ammar från ena.

O ibland sover vi länge o dottern typ 5-6h i sträck så då kan det bli för spänt och när jag sover med tutten mot sängen så kan det rinna.

• ummabdilleh

jag sov med en stor handduk runt brosten..rackte absolut inte med inlagg..det rann floder

• MaryCaroline

Jag använder bhar som är ungefär som sport-bhar, köpta på Tradera. Väldigt bekväma och de är töjbara ifall man blir lite större vid ökad mjölkproduktion. Använder dem dygnet runt och med inlägg. 

• CT0310

Köpte amningslinne från lindex för 149kr, ser jätteskön ut. Får testa inatt :) ... Får skippa tvätta den annars får jag tvätta massa linnen och sängkläder istället

• hannis

Mjuk sport-bh/amningsbh och inlägg är ett måste i början. Såklart inte en hård bygelbh utan en mjuk och följsam bh.

• colanappen

själv har jag stora bröst vilket gör att även den bästa bhn blir obekväm att sova i...
    jag har en vanlig handduk över brösten istället funkar jättebra... 

• Alexi

Jag sov naken på en dubbelvikt handduk och sen hade jag en liten handduk som jag la på det bröstet jag inte ammade på, eftersom det läckte massor på det när jag ammade. Det var jätteskönt att slippa krångla med amningsbh på natten.

• Jolines mamma

Fick också sova med inlägg och linne. Lindex linnen tyckte jag var klart skönast. Problemet försvann efter ett halvår ungefär.

• CT0310

Det gick bra o sova med amningsinlägg bara att inläggen flyttar på sig :/

• Jolines mamma

Ett tag använde jag två inlägg på varje sida.. Typ omlott. Det kanske funkar bättre?

• Mita1973

Det är la bara att sova eller skriker mjölken

• Margaux

Jag hade en mjuk amningsbh och i den ullinlägg med vanliga engångsinlägg på innsidan. Ullen håller bra på fukt och man blir inte kall trots att de blir blöta. Funkade bra tycker jag.

Svar på tråden Läcker mjölk! Hur ska jag sova eller med vad?