• annaa83

Vi som fått missfall och försökt ett tag efter missfallet utan framgång!

Hej Hallå!

Tänkte se om det finns några fler som liksom jag kämpar för att få barn, jag fick missfall i maj/juni och det händer inget! Månad efter månad passerar och bara negativa gravtest, knappt några positiva ägglossningstest...

Jag har testat rosenrot och det händer inte så mycket med dom som hjälp heller. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-12 16:35
    Fick missfall nummer två i november.

• Svar på tråden Vi som fått missfall och försökt ett tag efter missfallet utan framgång!
  • strumpan123
    annaa83 skrev 2013-05-30 18:32:45 följande:
    jag mådde bra fram tills vecka 6 ungefär, då slog illamåendet till över en natt! fick stanna hemma en vecka, sen testade ja postafen, verkligen hjälpt mig bra! Mår lite illa på kvällarna nu, mat är inte gott längre. Innan älskade ja mat, ville laga tvårätters varje dag typ. Nu går ja o ulkar i mataffären och köper en färdig finduslåda för att slippa laga mat! var på UL i måndags och fick se den lilla, helt fantastiskt! blev så rörd, den sprattlade o man såg fötterna o tårna haha!
    om du har möjlighet så gör ett ul efter vecka 9 typ, då ser man mer!

Momo: när ska du på UL? 

åh hehe lät som när jag var gravid förut, levde på finduslådor då :P
    Va mysigt att få se :) ska ringa bm nästa vecka någon gång så får vi se, måste se för att lugna nerverna och ska försöka se till att det blir efter v6 iaf men svårt när jag inte vet hur långt gången jag är nu. väldigt tidig nu tror jag

Har riktig molvärk nu, kissnödig hela tiden och brösten har börjat ömma...verkar gå fort med symptomen så tar det som ett gott tecken :) 
  • Momo
    annaa83 skrev 2013-05-30 18:32:45 följande:
    jag mådde bra fram tills vecka 6 ungefär, då slog illamåendet till över en natt! fick stanna hemma en vecka, sen testade ja postafen, verkligen hjälpt mig bra! Mår lite illa på kvällarna nu, mat är inte gott längre. Innan älskade ja mat, ville laga tvårätters varje dag typ. Nu går ja o ulkar i mataffären och köper en färdig finduslåda för att slippa laga mat! var på UL i måndags och fick se den lilla, helt fantastiskt! blev så rörd, den sprattlade o man såg fötterna o tårna haha!
    om du har möjlighet så gör ett ul efter vecka 9 typ, då ser man mer!

Momo: när ska du på UL? 

Ska på UL på onsdag nästa vecka, är då i v.10+6, på torsdagen blir det 11 fulla veckor. Hoppas på att allt ser bra ut. Orkar inte med ett MA till.

Grattis strumpan!! :D  
  • mittliv91

Vad kul att vi är så många som lyckats denna gång! :D GRATTIS!!!

Snart v.17 här och nu längtar jag sååå efter RUL 27e juni då vi får se den lilla igen och förhoppningsvis kunna ta reda på kön! :D är så lycklig!

• mittliv91

Är så nyfiken, har ju varit så tyst här, hur har det gått för alla?? Mår ni bra?

Kliver in i v.30 på fredag och känner mig stor som ett hus, men lycklig! ;)

• annaa83

Ja hade varit kul o höra hur det går för alla! Ja går in i v 26 på måndag

• Momo

Här rullar det på, v.26 nu. Magen är stor och bebis är vild. I love it!

Hur går det för er andra? 

• strumpan123

Jag fick missfall...4 gången i slutet på juni :(
    Symptomen försvann och jag visste i min magkänsla att det gick som det brukar gå..var in och fick det bekräftat och fick vänta på mf i en vecka på semestern.

Plussade idag..igen. Nu har jag ringt till gyn för att få komma in och ska prata om att få något utskrivet så min kropp inte ska stöta bort denna gång 

Har haft problem med kroppen som läkarna inte hittar som stör men jag hoppas att om jag får något som ska slå emot att det hjälper.
    Denna gång ska jag kämpa som en tok och tvinga mig in till läkarna för att få behålla bebis!!

Härligt att det verkar gå bra för er andra =)

• Momo

Strumpan123: Jag känner med dig. Håller tummar och tår att det går vägen denna gång och att du får hjälp och stöd av sjukvården. Stor kram!

• strumpan123
    Momo skrev 2013-10-02 19:05:56 följande:
    Strumpan123: Jag känner med dig. Håller tummar och tår att det går vägen denna gång och att du får hjälp och stöd av sjukvården. Stor kram!
    Tack ja det hoppas jag med. kram
  • annaa83

strumpan: åh jag håller tummarna för dig!!! Har du fått hjälp från sjukvården nu med någon medicin?

• strumpan123
    annaa83 skrev 2013-10-06 15:19:02 följande:
    strumpan: åh jag håller tummarna för dig!!! Har du fått hjälp från sjukvården nu med någon medicin?
    Tack!! Ska till läkaren imorgon, hoppas det finns något som dom kan göra för att förebygga

Jag har iaf nu dom starkaste testen vid bim av alla 5 graviditeter vilket gör mig glad i alla fall :) 

• mittliv91

Håller tummarna att det går vägen för dig den här gången strumpan!!!! :)

Var hos BM imorse och fick veta att bebis ligger i säte. Jag som precis vant mig vid tanken att jag ska gå igenom en förlossning får nu tänka om känns det som.. Vill verkligen inte ha kejsarsnitt...

• strumpan123

Tack. Fick fragminsprutor jag ska ta varje dag och dom ska hålla koll på mig till efter v12. Känns jättebra. Blir vul den 21.a då är jag i v6+5 hoppas vi får se nåt =)

• annaa83

Mittliv: vilken vecka är du i? Vill de inte försöka vända bebisen?

Strumpan: Åh va bra att du fick sprutorna, hoppas de gör susen så ni får er lilla bebis!!  

Svar på tråden Vi som fått missfall och försökt ett tag efter missfallet utan framgång!