• SaTh

Väcker ni erat barn för blöjbyte?

Har en liten tös på 4v och hon har en förmåga att fisa istället för att rapa. Hon fiser i sömnen och oftast så blir det fisspår inlösande och ibland mer.. Men dom tex nu, så sover hon jätte gott och jag vill inte väcka henne och det betyder att hon kommer kanske sova 1 - 2 timmar med baksidan blöja.. Hur gör ni? Låter ni dom sova klart el byter ni ganska snart?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-22 18:18
    I blöjan ska det stå och inte inlösande

• Svar på tråden Väcker ni erat barn för blöjbyte?
  • Nano07

Jag byter när dottern vaknar, sen ammar jag och söver om. Undantaget är om jag hör att gör något jättestort som tom risker att läcka ut, då byter jag och söver om sen. Dottern är ca 5 v. Det är väldigt sällan dottern sover mer än 2-3 h isträck också så länge blir det inte :)

• Bonanza

Beror på barnet.

Sonen tog jättejättelång tid på sig att somna och blev aldrig någonsin röd i rumpan. Han fick sova med bajs i blöjan tills han vaknade och märkte av det.

Döttrarna är både lättsövda och har lättirriterad hud. Där har vi alltid bytt så fort det har kommit minsta lilla bajs.

• MaryCaroline

Vanligtvis byter jag blöja så fort jag märker att det är någonting. Har hon bajsat byter jag, oavsett hur lite eller mycket det är. Har hon kissat byter jag inte om det bara är väldigt lite... Sover hon väntar jag alltid till hon vaknar, även om det gått många timmar. Skulle hon dock råka bajsa i sömnen och det är massor skulle jag byta ändå  och riskera att hon vaknar, men det har aldrig hänt. (Min dotter är 6 veckor förresten).

• Momalicious

Min son bajsade aldrig i sömnen, utan det var alltid när han nästan precis ammat färdigt.

Svar på tråden Väcker ni erat barn för blöjbyte?