• Anonym

Hans ex försöker sära på oss

Min mans ex har gjort en anmälan till socialen om att deras gemensamma barn far illa den veckan de är hos oss. Hon har från början lovat att han ska "få för" att han träffar mig och att hon ska ta barnen ifrån honom. En utredning startades utan att utredaren hade pratat med oss, helt grundat på hennes lögner.
    Det ena barnet, 10 år, har från början mått dåligt av skilsmässan och haft svårt för att acceptera mig. Hans 6-åring och mina, 4 och 7 år, har däremot trivts bra med situationen och älskat att vara hos oss.
    Det som hävdats är att vi under våra 2 år tillsammans har bråkat vid 4-5 tillfällen inför barnen. Detta är givetvis väldigt olyckligt och inget vi är stolta över, och som vi alltid försöker undvika. Bråken har alltid kommit ur att exet har svartmålat oss på olika sätt för barnen och försökt påtala att det är onaturligt och obehagligt att vara hos oss. Barnen verkar nöjda och glada när de är här, förutom de första timmarna efter mammans vecka, då 10 åringen verkar sur och obehaglig till mods, antagligen pga mammans svartmålning under hennes vecka.

Under utredningens gång har utredaren tydligt visat att hon inte bryr sig om något än mammans utsago.

Och nu påstår utredaren att om min man flyttar ifrån mig, så finns det inget problem, att det är vårt förhållande som är osunt för barnen. Nu undrar jag om detta är möjligt?? Ska ett svartsjukt ex ha makten att bestämma över vårt liv grundat på dessa lösa anklagelser? Förra gången hon var besvärlig var när vi skulle gifta oss..Vi väntar vårt första gemensamma barn om ca 1 mån..Någon som har erfarenhet av dylikt?

• Svar på tråden Hans ex försöker sära på oss
  • Moulin Rouge

(kan inte citera från iPhonen)

Jag "hänger" inte i några "bonustrådar", har aldrig gjort. Är heller inte själv "bonus", utan lever i en "helt vanlig kärnfamilj". Vår familj fungerar nog som dom flesta andra familjer med mycket skratt, gemenskap och massor av kärlek, men ibland även meningsskiljaktigheter och gräl. Och jag är helt övertygad om att vi är HELT NORMALA!

TS familj är inte avvikande på något sätt vad gäller den aspekten!
    Att inbilla sig något annat är bara trams! Då läser man vad TS skriver som Fan läser Bibeln.

Och i ett forum ska man naturligtvis diskutera och utbyta åsikter, det är hela meningen med ett diskussionsforum. MEN - det är ju helt omöjligt att föra en vettig diskussion med någon som inte kan hålla sig till fakta. Och med fakta menar jag de fakta som TS presenterar i tråden, och inte egna fingerade, inbillade fakta. Fakta som ens egna vilda fantasi kan "utläsa mellan raderna".

• Labolina
    Moulin Rouge skrev 2012-11-23 18:33:35 följande:
    (kan inte citera från iPhonen) Jag "hänger" inte i några "bonustrådar", har aldrig gjort. Är heller inte själv "bonus", utan lever i en "helt vanlig kärnfamilj". Vår familj fungerar nog som dom flesta andra familjer med mycket skratt, gemenskap och massor av kärlek, men ibland även meningsskiljaktigheter och gräl. Och jag är helt övertygad om att vi är HELT NORMALA! TS familj är inte avvikande på något sätt vad gäller den aspekten! Att inbilla sig något annat är bara trams! Då läser man vad TS skriver som Fan läser Bibeln. Och i ett forum ska man naturligtvis diskutera och utbyta åsikter, det är hela meningen med ett diskussionsforum. MEN - det är ju helt omöjligt att föra en vettig diskussion med någon som inte kan hålla sig till fakta. Och med fakta menar jag de fakta som TS presenterar i tråden, och inte egna fingerade, inbillade fakta. Fakta som ens egna vilda fantasi kan "utläsa mellan raderna".

Lite fel citera just dig, sorry. Men jag vidhåller att båda "sidor" i denna tråd har framfört tankevärda åsikter. Nu har jag överhuvudtaget inte själv framfört några åsikter till TS (förutom att jag anser det vara ett stort beslut att skaffa ett 5e barn om allt innan inte är smooth as smält glass) men jag tycker inte heller att några bråk framför barnen ens är ngt att prata om. Däremot är jag inte alls lika övertygad om, som så många andra här, att socialen är så otroligt inkompetent i detta fallet. Har alldeles för lite fakta för att tycka vare sig bu el bä om just det. Däremot tycker jag otroligt synd om barnet.
  • sextiotalist
    Labolina skrev 2012-11-23 18:54:47 följande:

Lite fel citera just dig, sorry. Men jag vidhåller att båda "sidor" i denna tråd har framfört tankevärda åsikter. Nu har jag överhuvudtaget inte själv framfört några åsikter till TS (förutom att jag anser det vara ett stort beslut att skaffa ett 5e barn om allt innan inte är smooth as smält glass) men jag tycker inte heller att några bråk framför barnen ens är ngt att prata om. Däremot är jag inte alls lika övertygad om, som så många andra här, att socialen är så otroligt inkompetent i detta fallet. Har alldeles för lite fakta för att tycka vare sig bu el bä om just det. Däremot tycker jag otroligt synd om barnet.
    Det sista är jag säker på att alla gör, även Ts.
  • Labolina
    sextiotalist skrev 2012-11-23 19:14:19 följande:
    Det sista är jag säker på att alla gör, även Ts.

Yepp, jag tror att vad gäller det står vi alla enade.
  • nymedlem
    Iam skrev 2012-11-22 15:00:33 följande:
    Att du har en negativ inställning till mig, oavsett vad jag skriver, är ingen nyhet.  Så med tanke på hur du brukar bemöta mig, tycker jag att du ska sluta kasta sten i glashuset.  Läs allt jag skrivit under dessa 31 sidor istället så ser du varför jag till slut fick nog och sa ifrån ordentligt.  

Du är svår att "gilla" då du i tråd efter tråd kör med sin överlägsna och störiga attityd! Återkom om du får egna barn nån gång för då kommee r det låta annorlunda!
  • nymedlem

Sorry för stavfel...nya naglar och sitter i bilen...

• Anonym (k)
    nymedlem skrev 2012-11-27 19:56:11 följande:
    Du är svår att "gilla" då du i tråd efter tråd kör med sin överlägsna och störiga attityd! Återkom om du får egna barn nån gång för då kommee r det låta annorlunda!

Jag har egna barn men håller helt med Iam i det mesta. Biomamman sa exakt dom orden till mig som du skriver. Efter flertal år som mamma har jag ännu mindre förståelse för hennes tänk och sätt.
  • Iam
    nymedlem skrev 2012-11-27 19:56:11 följande:

Enda anledningen till att du tycker att jag är störig är för att vi inte delar åsikt men jag kan ändå argumentera för mig. 
    Om du hade haft argument som bär i en diskussion så hade du dragit dom istället för att i tid och otid ge dig på mig som person.  Jag har nämligen inget med sakfrågan att göra. 
  • nymedlem
    Iam skrev 2012-11-27 20:14:36 följande:
    Enda anledningen till att du tycker att jag är störig är för att vi inte delar åsikt men jag kan ändå argumentera för mig.  Om du hade haft argument som bär i en diskussion så hade du dragit dom istället för att i tid och otid ge dig på mig som person.  Jag har nämligen inget med sakfrågan att göra. 

Helt lönlöst....du fattar verkligen inte.....suck!
  • Iam
    nymedlem skrev 2012-11-27 20:55:26 följande:

Helt lönlöst....du fattar verkligen inte.....suck!
    Då säger vi så. 
    Nu tror jag dock att du skulle må bra av att släppa din negativa fixering kring mig som person så att tråden inte blir helt OT.  
  • Lindsey Egot the only one

Nymeddlem.

Man faller när man refererar till att personen är på ett sätt i tråd efter tråd. Då ses man bara själv som en människa som stör sig på andra och lägger dom på minnet och fortsätter gräma sig över dom. Släpp lam och sättet det argumenteras på. Du klarar ju ändå inte att argumentera med lam!

Svar på tråden Hans ex försöker sära på oss