• sötare

Hästfolk se hit!!!!

Gjorde en ny undersökning då jag kom på fler frågor.
    Hej !

Jag ska i en skoluppgift ta en affärsidé (en ny eller en som redan finns) och göra en affärsmodell och marknadsundersökning .

Affärsideén är en verksamhet som trycker och broderar på hästgrejer som exempelvis  vojlockar, täcken, ridkläder, ryktborsta, boxskyltar med mera.

Nu skulle jag vilja veta följande:

Har du förut handlat hästgrejer med brodyr/tryck på förut? Vad anser du är rimliga priser för dessa produkter? På vilket sätt anser du är det smidigaste sättet att betala en vara på? (exempelvis pappersfaktura, e-faktura, direkt med ditt kort med mera) Du som har köpt en vara med tryck/brodyr hur har du fått kunskap om att det finns?

Tack så mycket på förhand för hjälpen

//Lizette.

• Svar på tråden Hästfolk se hit!!!!
  • JECJ

Med tanke på att de flesta symaskiner gör bra brodyrer och man lätt kan göra tryck med hjälp av dator och skrivare nästa gratis så blir det nog svårt.
    Har du något som gör just dina brodyrer och tryck bättre och värda att lägga pengar på?
    Varför begränsar du dig till en så liten grupp som hästmänniskor när tekniken är samma oavsett om du trycker på en t-tröja eller på en golfkeps?
    (jag kanske låter tuff men jag är ärlig och vet att din lärare kommer fråga detta :) )

Har du förut handlat hästgrejer med brodyr/tryck på förut? Nej tillverkar sånt själv Vad anser du är rimliga priser för dessa produkter? hmm.. kanske 100 kr för ett tryck för att slippa materialkostnad och tid. På vilket sätt anser du är det smidigaste sättet att betala en vara på? (exempelvis pappersfaktura, e-faktura, direkt med ditt kort med mera) direkt med kort Du som har köpt en vara med tryck/brodyr hur har du fått kunskap om att det finns? Nej men får reklam om detta på sidor på internet och i brevlådan varje vecka ( oftast prova-på gratis erbjudande)
  • sötare
    JECJ skrev 2012-11-20 19:43:58 följande:
    Med tanke på att de flesta symaskiner gör bra brodyrer och man lätt kan göra tryck med hjälp av dator och skrivare nästa gratis så blir det nog svårt.
    Har du något som gör just dina brodyrer och tryck bättre och värda att lägga pengar på?
    Varför begränsar du dig till en så liten grupp som hästmänniskor när tekniken är samma oavsett om du trycker på en t-tröja eller på en golfkeps?
    (jag kanske låter tuff men jag är ärlig och vet att din lärare kommer fråga detta :) )

Har du förut handlat hästgrejer med brodyr/tryck på förut? Nej tillverkar sånt själv Vad anser du är rimliga priser för dessa produkter? hmm.. kanske 100 kr för ett tryck för att slippa materialkostnad och tid. På vilket sätt anser du är det smidigaste sättet att betala en vara på? (exempelvis pappersfaktura, e-faktura, direkt med ditt kort med mera) direkt med kort Du som har köpt en vara med tryck/brodyr hur har du fått kunskap om att det finns? Nej men får reklam om detta på sidor på internet och i brevlådan varje vecka ( oftast prova-på gratis erbjudande)
    tack för ditt svar :)
    Jag läser till grafisk produktionsledare och anledningen till att jag har begränsat mig till en grupp är för att vi ska sedan koppla detta till variabeldata och göra en trycksak som är kopplad till affärsideen. Men huvuduppgiften är inte själva affärsideen och om den är lönsam utan att göra själva modellen och marknadsundersökningen är bara en pytteliten del av den.
Svar på tråden Hästfolk se hit!!!!