Rymdgymnasiet i Kiruna
Någon som har erfarenheter från det gymnasiet?
Min dotter går i nian och behöver en skola som fokuserar på matematik och fysik. Mer än en vanlig naturvetenskaplig linje i traditionell anda.
Någon som har erfarenheter från det gymnasiet?
Min dotter går i nian och behöver en skola som fokuserar på matematik och fysik. Mer än en vanlig naturvetenskaplig linje i traditionell anda.
Ingen erfarenhet av just det men det finns ju ett antal gymnasier som har riksintag och är typ elitinriktade mot matte (och kanske även fysik).
Ska se om jag hittar vad jag läst, återkommer efter googling.
Det här var vad jag hittade om spetsutbildningar i mattematik.
mattebron.ncm.gu.se/node/547
Men om de sen har mer avancerad fysik vet jag inte, fast chansen är nog stor. Har du ett helt gäng med riktigt vassa ungar i matte finns ju ingen anledning att hålla igen fysiken.
Min son läser sitt 2:a år på Rymdgymnasiet i Kiruna. Dock läser han där pg.a av profil valet så det kanske är svårt att säga om det motsvarar det din dotter söker. .....
Undra om det är ngt Öppet Hus på gång, så man kan se/fråga på plats
Ska nog ta kontakt med skolan och fråga
pennan77
Trivs han där?
Jag vet att det året som sonen skulle söka gymnasium fanns det en representant på gymnasiemässan i sthlm som man kunde fråga lite saker.
De borde ha öppet hus, men jag vet tyvärr inte när. Har du kollat på deras hemsida?!
Sonen trivs, de har riktigt bra lunch! Och vad jag förstår läser de mycket matte.
Anledningen till att jag inte har så stor koll är för att jag inte bor i Kiruna, han läser och bor där själv.
Hoppas att du får lite svar via hemsida eller kontakt med skolan.