• Hallonet

Ofostrigt v 12, allvarligt, hur mkt "grejs" kan det komma ur en??

Jag vågar inte gå och lägga mig, det här är ju helt sinnessjukt! Jag har haft tre missfall tidigare och fick konstaterat ofostrigt för ett par veckor sen. Har sen dess fått två veckor av hopp att låta kroppen sköta det själv för att slippa skrapning. De andra missfallen gick aldrig längre än till v 7, så de var rätt milda. Iaf i jämförelse med detta...

Det är ju ofostrigt som sagt, så det finns ju inget där. Men gyn sa att hinnsäcken och allt såg ut att vara normaltstort så kroppen producerade hormoner som om ett embryo fanns. Jag skulle nu ha varit i v 12.

För ca en timme sen gick jag på toa och då kom en rätt stor klump ut, tyckte jag då. Den var kanske fem cm lång och två cm bred. Trodde att det var över och att smärtan skulle släppa... Men nej, nu kom det säkert FEM GÅNGER detta, alldeles nyss! Det bara vällde ur mig! Vad sjutton! Vad kan det vara, samlas det mkt blod osv? För allt det där kan väl inte vara hinnsäck?? Och tror ni det är slut nu? Har fortfarande lite mensvärk, känns som den är rätt konstant och den borde väl minska om nu allt är ute?

Jag blev rätt chockad, var helt oförberedd! Förvånad  Och nu är jag rädd för att det ska bli mer, så jag vågar inte lägga mig... För det där vill jag inte få i sängen, ingen binda i världen kan rädda madrassen från det där.      

• Svar på tråden Ofostrigt v 12, allvarligt, hur mkt "grejs" kan det komma ur en??
  • Jodyanna

oftast blöder man ju inte så mycket när man ligger ner.
    ta dubbla bindor och nå handduk i sängen, de är imorgon när du stiger upp som de mesta av blodet kommer ut.

annars ta en promenad nu så kanske de mesta kommer ut, men blöda kan man ju göra ett tag... 

• Hallonet

Nä det är klart, man blöder väl inte lika mkt när man ligger ner. Har aldrig varit med om maken, de andra missfallen var mer som en kraftig mens... Det här är ju helt rubbat, känns som halva magen kom ut.

Ska nog vänta en stund till, ifall det kommer mer, för jag känner att värken ökar igen... Men sen tar jag nog ditt råd med handdukar!  

• Mine18

Ja hade exakt samma som dig, det bara kom som en flod i några sekunder, varje toa besök i samband med helt sinnessjuka smärtor, gick på toa 9ggr på det sättet innan jag fick åka in akut eftersom jag blev yr och blek pga allt blod ja tappade.. Väl inne fick jag skrapning och bara under den tappade ja 6dl blod.. Förstår inte vart de kom från men e du osäker så åk in..:/

• che71

Hej!
    Vid mitt andra missfall i v 11  blödde det jättemycket, plötsligt kände jag att det forsade som blodblandat vatten desutom...så obehagligt.
    Men först hade det småblött brunt i någon dag.
    Det var så obehagligt, vi hade ju dessutom sett hjärtat slå på VUL några veckor innan dess.
    Sen dagen efter var jag på VUL o de såg bara rester,då fick jag tabletter Methergin för att stöta ut det sista.
    Då på em kände jag att något "gled" ut ur mig o jag rusade in på toa o där i bindan låg en liten "korv" kanske som ett pekfinger i storlek..jag blev så himla rädd...fick panik o spolade ner det...trodde det var fostret, men de såg ju inget på VUL bara någon timme innan dess, så det låg förmodligen vid livmoderhalsen o gömde sig då.
    Vet inte vad det var, barnmorskan här på FL skrev att  det kunde vara moderkakan?!
    Det var så läskigt!
    Vid mina andra missfall har det blött mindre o inte något så stort, men de har varit tidigare.
    Jag har också haft 4 missfall.
    Handduk i sängen är en bra idè, ett måste vid missfall.
    Kram till dig

• Pimpinellan

För mig var det ingen mening ens resa sig från toastolen. Det fullkomligt forsade tjocka massor ur mig,långt ifrån bara blod!! Bindor hade inte hållt alls,jag satt kvar två timmar tror jag,resten av den natten bytte jag binda några gånger och sen blev det som vanlig mens. Tur jag har bra blodvärde i mig själv för det där var en pärs...

• kanelkatten

När jag fick konstaterat ofostrig i vecka 8 så sa barnmorskan att om jag ville vänta och låta naturen ha sin gång så måste jag vara beredd på att behöva åka in till gynakuten. Eftersom det redan fanns moderkaka och sådant bildat... så trodde hon att jag skulle blöda massor.

Om jag skulle ta tabletter så var jag tvungen att göra det på sjukhuset eftersom jag även då troligtvis skulle blöda väldigt mycket.

Med dessa alternativ tyckte jag att en skrapning var "toppen"... :S

• Hallonet

Jag blöder jättemycket så jag är på väg till akuten nu. Tack för era svar, upplever det pimpinellan skriver, sen 23 igårkväll och lättar inte. Tack för svaren, skönt att se ändå vad som räknas "normalt"!

Svar på tråden Ofostrigt v 12, allvarligt, hur mkt "grejs" kan det komma ur en??