WiMe06 skrev 2012-11-13 22:42:11 följande:
Vi har en maxi cosi mobi och jag måste säga att jag är nöjd med den. Den är lätt att montera och barnet har gott om plats i stolen, även framför stolen för benen om den monteras rätt. Positivt är också att den är ganska smal baktill i ryggen så den är bra att sätta i mitten bak för den går in bra mellan framsätena, det gör att man kan skjuta bak för och passargerarsäte en aning mer om det behövs. Bra lutningsläge och lätt att ändra lutningsläge. Positivt är ju också att den är upp till 25kg. Några nackdelar är att den är rätt tung och det krävs ganska mycket plats för att man ska kunna montera den riktigt rätt. Har haft våran i en Volvo V70 och där passade den väldigt bra för oss, dock passar den mindre bra i vår nuvarande bil en BMW 320. Så kan ni prova den i bilen innan så GÖR det. Annars tycker jag att det är en riktigt bra stol och våra barn har suttit väldigt bra i den. Monteringen gör ju också att den är lätt att flytta mellan två bilar men den är ju rätt tung som sagt. Rätt dyr också men värt det för oss. Kan tänka mig att det kan bli trångt i framsäte för ngn som är lång beroende på vad man har för bil. Men jag kan verkligen rekommendera den. Den känns trygg och säker

Tusen tack för din kommentar!! Det är just det med benutrymmet som vi funderar mest över. Våran äldsta dotter har just nu en Akta Graco Cosmic Comfort S och vi har varit så nöjda med den men nu börjar den kännas trång för henne och vi har fått höra att Akta har sämre benutrymme så vi har funderat att låta vår yngsta dotter ärva Aktastolen o så får vi köpa en ny åt äldsta istället då hon har ett större behov av större benutrymme.. Vi har en Volvo V70 så det är ju perfekt det du skriver..