• mani

Är såå nära att köpa ersättning, men vill egentligen inte - HJÄLP!

Hej!
    Jag har en bebis på snart 5 månader som har gått igenom "upptäckarfasen", han har tidigare haft svårt att komma till ro men vi har arbetat oss igenom detta. Trodde jag.
    Nu är det så att när jag försöker amma, båda dagtid och kväll/natt, så är det ett himla krånglande - pojken har inget tålamod! Utdrivningen kommer igång supersent, det tar upp mot två minuter och han orkar inte vänta, han släpper och suger och skriker och om igen. Sedan när mjölken kommer så äter han effektivt i kanske en minut och sedann börjar han krångla och släpper och suger och släpper. Jag byter bröst och det är samma visa igen. Han äter alltså effektivt med mycket sväljande i ungefär två minuter. Han blir inte mätt, han ammades igår och en stund efter så fick han gröt som han bara slukade så han blir inte mätt på detta sätt att amma!
    Finns det någon med samma problem?? Jag är så trött på detta nu, han sover dåligt och det är bara krångel vid amning, jag är såå nära på att åka till affären och köpa ersättning - men jag vill inte egentligen, hur ska jag göra? 

Snälla dela med dig om du har haft samma problem, hur kan man lösa det? eller är det bäst för både mig och knoddis att köpa ersättning så han blir mätt och jag får ro.  

• Svar på tråden Är såå nära att köpa ersättning, men vill egentligen inte - HJÄLP!
  • Alexi

Har du testat den där sprayen som kan göra att utdrivningen kommer igång snabbare? Jag har ingen erfarenhet själv men vet ju att många använder det.

• Piano

Kanske testa "mjölka" bröstet lite innan han ska äta för att få igång utdrivningsreflexen fortare?

• hellokill3r
    Piano skrev 2012-11-11 12:58:28 följande:
    Kanske testa "mjölka" bröstet lite innan han ska äta för att få igång utdrivningsreflexen fortare?

Precis vad jag tänkte, eller pumpa fram tills första strålen kommer och sen lägga honom till bröstet
  • Gsson

Jag kan ofta hjälpa min utdrivningsreflex om jag dricker ett stort glas vatten när jag börjar amma. Kommer ofta igång direkt då. Nu bär han är 9 mån kan det börja spruta av att jag hör rinnande vatten tex...

Håll ut, det går över!

• Jag och mitt mammaliv

Jag hade samma problem och jag gav efter...gick och köpte ersättning... Ammar fortfarande på natten och även på dagen men efter amning fyller jag på med ersättning..sonen är 5,5 månad och äter två mål gröt om dagen. Jag hade inget val, han blev inte mätt och jag har två barn ta hand om... Nu sover han bättre på nätterna också och är glad

Svar på tråden Är såå nära att köpa ersättning, men vill egentligen inte - HJÄLP!