• JosJos

Skillnaden mellan Pampers och Libero?

Funderar lite kring det här med blöjor ... i Sverige känns du ju som att Libero och Pampers är de största märkena som de flesta använder, och de kostar ju i princip exakt lika mycket. Och personligen tycker jag nog att de är lika bra (jag är en av dem som köper "efter kupong":)

Vad är egentligen skillnaden mellan dessa två? Vad är det som är bäst med Pampers och vad är bäst med Libero?  Varför väljer ni just det märke som ni använder? 

• Svar på tråden Skillnaden mellan Pampers och Libero?
  • Apopan

"Vanliga" blöjor så väljer vi pampers för att de är tunnast och mjukast. Sedan så får vi mer rabattkuponger än vad vi kan göra av med på just pampers, så de blir billigast.
    Föredrar dock liberos "dra-på-blöjor", sitter bättre på min lille kille som inte har så mycket mage/midja.
    Uppsugningsförmågan har jag inte märkt någon skillnad på, men föreställer mig att pampers andas bättre då de är tunnare.

• FruBecks

Libero alla gånger. Pampers läcker på vår son och luktar konstgjort (lotion?) speciellt när han precis har kissat. Har testat en del andra märken men faller alltid tillbaka på Libero. 

• Johanna S

Till äldsta sonen använde vi bara libero eftersom han fick röda utslag av pampers.. Dottern användes nog också mest libero, men nu till tredje barnet har vi pampers. Jag tycker att Libero är så klumpig och luktar jättemycket kiss. Ibland kommer han hem med Libero blöja och det luktar igenom byxorna, det tycker jag är äckligt.

• tobiq

Jag tycker att Pampers är klart bäst i vanliga blöjor medan Liberos up and go-blöjor är mycket bättre.
    Libero är hårda och har väldigt vassa tejpflärpar, det finns ju inget stretch i tejpen! När tvåan var nyfödd och hade det lösa senapsbajset drog jag åt liberoblöjan lika hårt som jag brukar dra åt Pampers och hon fick nästan skavsår på låret! Använde upp det paketet men vågade inte alls dra åt så mycket som skulle behövas för att inte läcka bajs för skav på en nyfödd vill jag INTE ha!

• Maggimou

Pampers är mjukare och smidigare på nyfödd. Men sen tar Libero över och är 100 ggr bättre på alla sätt!

• santana01

Jag tycker Libero är för breda mellan benen och tjocka och stela, så vi har använt Pampers mer eller mindre hela tiden. 

• Lillis80

Vi använde Libero förut, men har bytt till Pampers då Libero inte klarade nätterna. Pampers har aldrig läckt en droppe för oss, och någon lukt har vi inte märkt av. Dessutom är Pampers MYCKET mjukare och hon har aldrig röda märken efter dem, som hon kunde ha efter Libero. Vi använder Pampers Baby Dry :)

• lotten77

Är det bara jag som tycker att Libero var bättre när de var nyfödda? Pampers nr1 var så stora.

• Lillis80
    lotten77 skrev 2012-11-09 21:59:06 följande:
    Är det bara jag som tycker att Libero var bättre när de var nyfödda? Pampers nr1 var så stora.

Vi tyckte likadant! Libero satt som ett smäck på dottern när hon var nyfödd. Plus att vi inte gillade nätet som var i de pampersblöjorna. Men från strl 4 har vi föredragit pampers :)
  • lotten77

Haha va olika det kan vara, jag har också en smalis och fördrar Libero

• Höghus

Tycker blöjorna funktionsmässigt är rätt lika nu när libero gjort sina blöjor tunnare och smalare. Men pampers lotion eller vad det är de har i blöjorna luktar så vidrigt att de går bort.

• NovemberApril

Det är helt enkelt en smaksak tror jag. Jag har använt alla och hamnat på Pampers Easy-up p.ga att jag inte tycker om Liberos hårda kanter. Jag tyckte deras Up and go var bra, satt bekvämt på henne men hon fick röda prickar samt varje gång hon bajsade lite mer eller kissat mycket så läckte det alltid ute i dem genomskinliga kanterna eller vad man säger.

Alla barn är olika och blöjor är individuellt för dem Sålänge dem har rena och torra blöjor och slipper skav och utslag är dem nöjda och glada

• Kat91

Libero är bäst för oss. Testade pampersblöjor när sonen var typ 5-6 veckor och vi hade fått 2 st i ett prova-på-paket. Han hade de efter varandra och kanske 2,5 timme åt gången så 5 timmar i sträck då. Innan hade han inte ett märke, efter hade han skavsår som preciiis skulle börja blöda i båda ljumskarna. Vidrigt. Aldrig mera pampers.

Svar på tråden Skillnaden mellan Pampers och Libero?