• Vent b

Hur mycket ska man betala för läxhjälp ?

Min dotter är 9 år och går i åkurs 3.
    När jag säger att det går lite trögt för henne i skolan, så betyder det dels att jag inte är världens bästa förälder med läxhjälp hemma.
    Så visst känner jag mig dum och har dåligt samvete.

Men nu tänkte jag att anlita proffs hjälp, så min dotter får en bättre start på nya året.
    Tänkt mig en regelbunden och långsiktig läxhjälp.

Vad ska man betala per timme ? Vad är rimligt ?
    Tänker att det dels ska vara värt för personen ifråga att komma regelbundet och en rimlig kostnad för mig.

Företaget Stydybuddy tar 199 per timme om man väljer 3 dagar regelbundet i veckan.
    Tänkte mig kanske 100 per timme med 10 tillfällen i månaden.
    Men skulle någon komma regelbundet för 1000 kr i månaden, tveksamt.

Kanske det är bättre att göra en helhetslösning och erbjuda 2000 kr i månaden för 1,5 timme per tillfälle 10 gånger i månaden.
    Vad tycker ni ? själv så tycker jag det låter rimligt ?
    En bra tim ersättning med en lagom slant i slutet av varje månad.

Tänkte sätta up en lapp på universitetet.

• Svar på tråden Hur mycket ska man betala för läxhjälp ?
  • Miss P71

Förlåt men om det går trögt för henne i skolan så kanske hon har dyselexi.. Men tycker inte att du är en träg förälder.. tycker det e bra att du själv tar tag i detta och vill skaffa läxhjälp. Dit förslag tycker jag låter bra. men jag ahde anlitat ett företag för då vet du med all säkerhet att de e bra. Lycka till{#emotions_dlg.flower}

• anton123

Jag tycker att det låter rimligt... när jag studerade så hjälpte jag en tjej som hade lite inlärningssvårigheter för 80 kr i timmen och det tyckte jag var rimligt! Jag var även läxhjälp matematik för en annan tjej och hade ungefär samma lön. Som student så är man glad över att få lite extra i kassan och då kan man tänka sig att hjälpa till för en lite lägre lön! Lycka till!

• fredrik fralla

Jag tror det är viktigt att man har samma läxhjälpare under en längre tid. Detta gör att priserna går ner med tiden också då du får en ,assa erbjudanden på vägen.
    Sen tycker jag personligen att det kan vara kul att komplettera med en digitalläxhjälp. Det som är bra med digitala läxhjälpar är att dom ofta är billiga och har många ämnen. Jag tror digital läxhjälp kommer bli nästa "Inne grej" så skriv inte upp dig på för långa avtal med ett läxhjälpsföretag.

http://www.studi.se/ är nog den bästa som är på svenska. Kostar bara 49kr/mån
    htp://mystudyweb.com/ har lite färre ämnen och lite gråare 69kr/mån
    http://www.schoolido.se/ Kan bli bra om dom blir kalra någon gång

Min pappas pappa födde en pappa som vart pappa
  • jannej
    Vent b skrev 2012-11-08 16:08:07 följande:

Min dotter är 9 år och går i åkurs 3.
    När jag säger att det går lite trögt för henne i skolan, så betyder det dels att jag inte är världens bästa förälder med läxhjälp hemma.
    Så visst känner jag mig dum och har dåligt samvete.

Men nu tänkte jag att anlita proffs hjälp, så min dotter får en bättre start på nya året.
    Tänkt mig en regelbunden och långsiktig läxhjälp.

Vad ska man betala per timme ? Vad är rimligt ?
    Tänker att det dels ska vara värt för personen ifråga att komma regelbundet och en rimlig kostnad för mig.

Företaget Stydybuddy tar 199 per timme om man väljer 3 dagar regelbundet i veckan.
    Tänkte mig kanske 100 per timme med 10 tillfällen i månaden.
    Men skulle någon komma regelbundet för 1000 kr i månaden, tveksamt.

Kanske det är bättre att göra en helhetslösning och erbjuda 2000 kr i månaden för 1,5 timme per tillfälle 10 gånger i månaden.
    Vad tycker ni ? själv så tycker jag det låter rimligt ?
    En bra tim ersättning med en lagom slant i slutet av varje månad.

Tänkte sätta up en lapp på universitetet.
    Eftersom du nämner 100 kr timme antar jag du tänker svarta pengar.
  • Mysanpysan86

Tycker också att det låeter bra ide med att kolla upp dyslexi, det har blivit vanligt. Och sen kanske kolla hur hon mår i skolan, Säger så bara för att jag hade det jobbigt redan från tidiga skol åldern, och ingen hjälpte mig. Vilket gjorde att jag inte klarade av att koncentrera mig på skolan.

Annars låter läxhjälp jätte bra. Och jag har för mig att man får skatte avdrag för det också. 

Svar på tråden Hur mycket ska man betala för läxhjälp ?