• Svar på tråden Periodisk fasta - Nån mer?
  • Alvi

Kan man göra sånt "ibland"? Jag är sockerberoende och har dragit ner mina måltider och 2-3 mellanmål till tre mål och mår jättebra. Vissa mornar är jag helt enkelt inte hungrig, så då låter jag bara bli att äta. Mår bra fram till lunch då jag har normal hunger och äter normal portion.

• Alvi

Åh vilken "jobbig" blogg du länkade till. Den var inte alls så lättöverskådlig och informativ vid första anblick jag hade hoppats på... Får googla istället.  

Och , tillägg till mitt inlägg  - jag bälgar i mig te innan lunch.   Det gör jag även om jag äter frukost.

• Carolinalovetobias
    Alvi skrev 2012-11-08 10:41:47 följande:
    Åh vilken "jobbig" blogg du länkade till. Den var inte alls så lättöverskådlig och informativ vid första anblick jag hade hoppats på... Får googla istället.  

Och , tillägg till mitt inlägg  - jag bälgar i mig te innan lunch.   Det gör jag även om jag äter frukost.
    56kilo.alltforforaldrar.se/periodisk-fasta-so-far/

56kilo.alltforforaldrar.se/kategori/periodisk-fasta/
    lite mer länkar =)
  • josiejoss

Jag käkar enligt periodisk fasta och har gjort det i ca 3 månader. I början var det lite kämpigt på morgnarna med hungern men nu när kroppen har vant sig så är det perfa. Jag kommer att fortsätta så länge kroppen och psyket mår bra av det.

• Carolinalovetobias
    josiejoss skrev 2012-11-16 23:26:22 följande:
    Jag käkar enligt periodisk fasta och har gjort det i ca 3 månader. I början var det lite kämpigt på morgnarna med hungern men nu när kroppen har vant sig så är det perfa. Jag kommer att fortsätta så länge kroppen och psyket mår bra av det.

gott. får man fråga vad du upplever fördelarna med PF? =)
  • Sunt förnuft

Älskar periodisk fasta! Mår otroligt bra av det

• josiejoss
    Carolinalovetobias skrev 2012-11-17 07:39:14 följande:

gott. får man fråga vad du upplever fördelarna med PF? =)
    Jag går inte och småäter. Jag kan sova längre på morgonen eftersom jag inte äter frukost. Jag har bättre struktur på mina dagar eftersom jag har fasta mattider . Jag är proppmätt större delen av tiden! Jag  tänker mindre på mat och ägnar mindre tid åt mat. Jag äter god mat och njuter av den! Jag har energi att träna en massa. Jag har inga eller få blodsockerfall eftersom jag äter bättre än någonsin! Jag går ner i vikt. 
  • Carolinalovetobias

Härligt! Jag fastar ca 24h.. Ca 2ggr i veckan blir det. De dagar jag inte fastar försöker jag inte äta innan kl 12.kör så här lite extremare nu ett tag nu för att försöka bli av med lite mage.

Svar på tråden Periodisk fasta - Nån mer?