Har du spolat äggledarna? Resulterade det i graviditet?
Ska spola äggledarna inom kort. Vågar man ens hoppas på att det ska hända något efteråt?! Snälla, berätta för mig om din erfarenhet!
Ska spola äggledarna inom kort. Vågar man ens hoppas på att det ska hända något efteråt?! Snälla, berätta för mig om din erfarenhet!
Rent vetenskapligt finns det inget stöd för att spolning av äggledarna ger ökad chans för spontan graviditet. Tyvärr.
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19164305
Man gör det för att få en diagnos, men det ger inte bättre chans till spontan graviditet.
Äggledarspolingen ledde till + som ledde till min lilla flicka
Spolningen gjorde jätteont och det verkade som det var stopp...
När de spolade igenom en sista gång kändes inget!
Blev gravid 2 dgr efter.
Man blir högfertil efter en spolning sa de.
Det är något i kontrastvätskan som gör att spermierna kan transporteras lättare.
Lycka till
Hoppar in här. Ska på "spolning" om en och en halv timme och jag börjar bli riktigt nervös...
Har PCO och har tagit några kurer med Pergo och två eller tre gånger fått ÄL. Runt omkring mig poppar det upp ultraljudsbilder på Facebook och folk på jobbet som berättar att de ska ha barn. NÄR är det min tur? Blir tokig på allt!
Någon timme kvar nu...
Jag svarar exakt samma som pastell :D lustigt!
Klart! Det gjorde lite ont, eller en hel del ont men under kort tid så det var okej för min del. Min sambo följde med in så det kändes skönt. Inget stop och allting såg fint ut. Denna månaden vilar vi och myser när och hur vi vill. När eller förhoppningsvis om mensen kommer så är det en ny snabb undersökning och sen börjar vi med sprutor. Planen finns och vi ser framåt!
har inte själv spolat äggledarna men en god vän till mig gjorde det och hon blev gravid kort tid efteråt (på naturlig väg)
Ja jag blev gravid fast inte äl efter spolningen då jag hade för ont att ens ha sex, men månaden efter som dock slutade i mf. Hade då försökt över ett år utan resultat. Men sedan vet jag inte om de va just spolningen som gjorde att jag blev gravid!
Jag ska på spolning nästa vecka och är jätte rädd. "/
Vi ska få tre månader på oss efter spolningen att försöka igen händer inget då så ska vi på en sådan provrörsbefruktning.
Jag har redan två barn sedn innan och gjorde två med abort, ha jätte lätt att bli gravid innan företår inte varför det ska vara så svårt nu så jag är inte alls för det här men det är en sak utav processen att gå igenom då det är som det är.
Nej det är inte med samma man. Våra prover såg alla bra ut.
Tack
Hej!
Vi hade svårt att få till första barnet trots att jag var ett par år under 30 när vi började försöka. Efter drygt ett år gjorde vi utredning.
I den ingick kontraströntgen av äggledare och livmoder (?) tror jag. De sprutade i alla fall in kontrastvätska med hjälp av en liten ballongkateter. Det gjorde inte så ont som alla sa att det skulle göra men det kändes som stark mensvärk. Fick smärtstillande innan.
I alla fall, månaden efter var jag gravid och det blev ett litet barn! Det kan mycket möjligt vara slumpen men det var precis månaden efter spolningen som jag blev gravid.
Har läst någonstans att man lättare blir gravid efter missfall eller annan "retning" av livmoder och äggledare. Tror att det forskas på frågan just nu.
Lycka till!
Hej!
Jag blev också gravid direkt efter spolningen :D Det gjorde verkligen superont på mig och läkaren sa att det var stopp i min högra äggledare. Så kanske var de så att de lyckades spola bort något?! Vi blev iaf överlyckliga över plusset och kunde knappt tro att det var sant. Nu är vår underbara lilla dotter 7 månader.
Vi skulle gärna vilja ha ett syskon till vår dotter. Nu funderar jag på om man behöver genomgå en spolning igen, för att bli gravid. Är det någon som gjort en spolning en andra gång (som resulterat i ett syskon!)?