Träffa sin 5mån dotter utan mamman?
Hur ska man som pappa göra om vill träffa sin 5mån dotter utan att mamman är med och man inte har vart med sen tidigare?
Hur ska man som pappa göra om vill träffa sin 5mån dotter utan att mamman är med och man inte har vart med sen tidigare?
Queenie70:
Vad anser du om att en 8 mån får tillbringa 10 dagar i sträck varje månad hos sin far? Trots att modern anser att detta inte är speciellt bra för barnet, men familjerätten anser att det är absolut ingen fara??
Håller med queenie70! En 5 månaders bebis ska inte behöva separeras ifrån sin mamma! Kan bara ta min egen 5 månaders som exempel, hon gallskriker å blir jätte ledsen om någon annan än mig eller hennes pappa håller i henne! Just den åldern är en väldigt känslig ålder när bebisen blir mer och mer medveten och mer och mer mammig, att då ta bort den stor trygghet kan ju verkligen ge men!
Om jag vore dig skulle jag börja med täta besök hos bebisen som utökas med lite längre stunder utan mamman. Promenader, en tur till biblioteket eller ÖF. När barnet är runt året och ni knutit an till varandra kan du börja ta med barnet hem en stund (om du bor hysat nära) och så småning om ha barnet över natten.
Tyvärr är det så att bor man inte med ett barn så tar det längre tid att bilda en relation och detta barn har redan 5 månaders försprång med sin mamma. Barnet mår inte bra av att skickas till dig även om du är pappan, för barnet vet inte om att du är det och har inga känslor för dig just nu.