Pco och andra barnet, råd tack!
Hej allihop
Skulle gärna höra hur det gick till för er (med pco) när ni blev gravida med andra barnet. Då jag börjar bli sugen på nr 2.
Kan kortfattat berätta min bakgrund:
Fick mitt första (och hittils enda) barn -10. När jag blev gravid hade jag inte ätit p-piller på 2 år. 1 år efter p-pillerstopp (fick ingen mens under den tiden) fick jag hjälp med pergotime, först enkeldos och sedan dubbeldos. Ingen ägglossning. Pga min rätt så unga ålder så valde jag att ta en liten paus och ändra livsstil. Jag var inte överviktig (enligt bmi normalviktig på gränsen till övervikt) men jag ville gå ner några kilo eftersom jag läst att det kunde göra skillnad. Jag tränade genom att powerwalka ca 5 gånger i veckan (ca 45 min per gång) och höll på så i ca 2-3 månader innan nästa pergoförsök. Ägglossning(!) som slutade i mens. Vid nästa pergoförsök hade jag totalt gått ner 7 kg och jag hade ett jättebra BMI och blev gravid! Vilken lycka!
Nu är mitt barn alltså två år och jag försökte för några månader sedan med pergo och fick ingen ägglossning. Problemet i dagsläget är att jag återigen gått upp dom kilo jag gick ner så jag ligger på gränsen till överviktig igen och jag är säker på att det är därför.
Men jag är jättenyfiken till att höra hur det gick till när ni blev gravida med nr 2 och om ni har några råd till mig? Tips på träning och kost? lchf är inget för mig men jag har dragit ner kraftigt på kolhydrater men har var lite lat tyvärr. Har svårt att hitta tid till träning Är inte alls lika lätt nu som innan jag fick barn, så, TIPS snälla ni!!