Fråga till lchf:are
Hej. Detta är ingen anklagelse, utan en frågan ifrån en som är intresserad av, och utbildar sig, inom kost. Inom lchf, pratar man något om mängden mättat fett man får i sig ifrån bland annat feta mejeriprodukter?
Hej. Detta är ingen anklagelse, utan en frågan ifrån en som är intresserad av, och utbildar sig, inom kost. Inom lchf, pratar man något om mängden mättat fett man får i sig ifrån bland annat feta mejeriprodukter?
Men går inte dieten ut på att äta fett istället för kolhydrater? Eenfeldt och Dahlqvist säger ju att kolhydrater i alla former är fienden. Jonas Bergqvist säger att kolhydrater behövs för att kunna prestera, pga energin glykogen ger. Det jag är emot med dieten är just möngden möttat fett och sättet det marknadsförs på. Inte för jag fått någon förklaring på varför smör är naturligare än margarin.
En lchfare sim hänvisar till slv? Nu har jag sett allt :) våran diskussion här är lite rolig, den är ett typ exempel på hur lchfförespråkare fungerar. Jag ställer ett gäng frågaor, du svarar på en, två stycken.
Sant, och jag kanske skrev fel nör jag skrev att su inte svarade på frågor, ber om ursäkt, vad jag tänkte på var det jag skrev om Eenfeldt, Dahlqvist och Bergqvist. Och om kina . Och om varför kolhydrater behövs. Och ja, det är olika processer på att göra margarin och smör. Men är smör mer naturligt. Jag förstrå heller inte kopplingen mellan att äta det vi alltid ätit och den kost lchf förespråkar, ska man äta som "förr i tiden" är det ju den kostmodell Biffus äter som gäller.
Så du bryr dig inte om att era stora förespråkare inte verkar tycka att lchf är en bra diet för allmännheten? Att de baserar sina förelösningar på struntprat? Min mening med kina och japan är att de TRADITIONELLT inte har problem med fetma fast man i många år haft en kolhydratbaserad kost. Är margarin kemiskt framställt? Mer än smör? Bara för att smör görs på mjölk och margarin i regel på rapsolja? Kolla på jionas bergqvist föreläsning om kost och idrott. Du väljer nog att blunda för det, men han säger stt kolhydrater behövs för att kunna prestera. Jag har i hela tröden försökt få en förklaring på vad det är för fel på t.ex. Varierad kost alá SNR? Och om man förespråkar naturlig mat, vad är det för fel på ris och potatis. Eller är ditt huvudsrgument stt det inte smakar något? Verkar som ni lchfare väljer vilken fakta som får vsra riktigt, den som passar. Era förespråkare smitskastar forskning, men kommer själva med forskning som stöd. Därför har jag ingen respekt för dieten.
SNR= svenska näringsrekommendationer. Jepp, jag har kollat länken. Till skillnad från mina "motståndare" här i tråden så tar jag mig tiden att kolla eran fakta när jag får npgon. Varför ör det smörja? Fr att man tillsätter vitaminer? Emulgeringsmedel(?)? Bearnaise är en emulsion. Låt mig gissa, då ör även en sådan som tror alla Eämnen är livsfarliga? Vad är det för fel på att höja blodsockret? Det är så vi får våran energi. Vad som gäller är att undvika toppar och dalar, hålla en jämn nivå. Och vad jag menar med dina förespråkare är att många av dem inte verkar överens om vad lchf är. Och att det inte är en diet lämpad för den breda massan.
Blekmedel och hexan? Har du själv läst din länk? Det är det som är det roliga med er lchfare (jepp, nu drar jag alla över en kant) ni är så felinformerade och konspirationsrädda. Om man inte ska höja blodsockret, hur fungerR enligt dig omvandlingen ifrån mat till energin vi använder oss av? Insulinet ör bra att det höjs, varför tror du diabetiker tar insulinsprutor? Och nej, vad jag har sett så är de inte särskilt överens om hur dåligt det är med kolhydrater.